۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82451509
T T
۰ نفر
دستور رئیس جمهوری اندونزی برای تكمیل زیرساخت ها تا بازی های آسیایی 2018

كوالالامپور – ایرنا – رئیس جمهوری اندونزی روز شنبه از مقام های كشورش خواست برای میزبانی شایسته بازی های آسیایی 2018 با شركت حدود 33 هزار ورزشكار از این قاره كهن تمام امكانات را بكار گیرند.

به گزارش ایرنا، 'جوكو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی كه كشورش سال آینده میزبان بازی های آسیایی و نشست سالیانه صندوق بین المللی پول و بانك جهانی است، خواستار آماده سازی مناسب برای میزبانی این دو گردهمایی بزرگ شد.
اندونزی از 18 اوت تا دوم سپتامبر سال 2018 میزبان هجدهمین دوره بازیهایی آسیایی است كه 33 هزار ورزشكار از كشورهای مختلف آسیا در بیش از 40 رشته به رقابت می پردازند.
در واقع شهر 'هانوی' ویتنام برای میزبانی بازی‌ها برگزیده شده بود اما به دلیل مشكلات مالی از میزبانی انصرف داد و به شهر جاكارتا پایتخت اندونزی و یك شهر دیگر این كشور واگذار شد.
رئیس جمهوری اندونزی میزبانی این رقابت ها را به دلیل غرور ملی با اهمیت دانست و گفت كه آماده سازی لازم برای بازی های آسیایی باید به موقع انجام شود و این یك غرور ملی است و قابلیت های اندونزی را به عنوان میزبان نشان می دهد.
وی از این رو از وزرای مربوطه خواست به سه حوزه اصلی 'آماده شدن زیرساخت ها'، 'رقابت ورزشكاران اندونزی' و 'امكانات حمل و نقل بین جاكارتا و 'پالمبنگ' در 'سوماترا' 2 شهر میزبان بازی های آسیایی تمركز كنند.
شهر جاكارتا پایتخت اندونزی،‌ میزبان اصلی بازی های آسیایی 2018 خواهد بود اما 'پالمبنگ مركز سوماترای جنوبی هم میزبانی بخشی از بازی ها را برعهده می گیرد و به این ترتیب نام بازی ها با تایید شورای المپیك آسیا به طور رسمی به جاكارتا-پالمبانگ تغییر پیدا می كند.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، رئیس جمهوری اندونزی در نشستی با برخی اعضای كابینه، گفت كه 'لوهوت بینسار پانجایتان' وزیر هماهنگی امور دریایی این كشور را به عنوان رئیس نشست سالیانه 'صندوق بین المللی پول و بانك جهانی' منصوب كرده است.
به گفته وی، در نشست سالیانه بانك جهانی و صندوق بین المللی پول نیز بیش از یكهزار و 500 شركت كننده از كشورهای مختلف حضور می یابند.
'جوكو ویدودو' با تاكید بر آمادگی كامل اندونزی برای این دو مراسم بین المللی و ارائه گزارش ماهیانه روند آمادگی برای آن تا پیش از برگزاری خواستار نشان دادن ظرفیت های اندونزی برای میزبانی این رویدادهای بین المللی به ویژه بازی های آسیایی شد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی