۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶
کد خبر: 82450384
T T
۰ نفر
مسابقات هاپكیدوی قهرمانی كشور و انتخابی تیم ملی در رشت آغاز شد

رشت - ایرنا - شانزدهمین دوره مسابقات هاپكیدوی قهرمانی باشگاه های كشور و انتخابی تیم ملی ، از روز جمعه در رشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این دوره از رقابت ها ، حدود 350 ورزشكار این رشته از استان های مختلف كشور حضور دارند كه در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت با هم به رقابت می پردازند.
ورزشكاران شركت كننده در این دوره از رقابت ها ، به مدت 2 روز و در رده های سنی نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان و در اوزان مختلف با هم به رقابت خواهند پرداخت.
در روز اول این رقابت ها و در بازی های انجام شده، ورزشكاران استان های گیلان، تهران، مازندران و خراسان رضوی برابر حریفان خود به برتری دست یافتند و به مرحله دوم صعود كردند.
رئیس سبك هاپكیدوی WHC كشور در باره این رقابت ها گفت: در پایان این مسابقات، نفرات برتر انتخاب و به عضویت تیم ملی هاپكیدوی مردان ایران درخواهند آمد تا در دومین دوره رقابت های هاپكیدوی قهرمانی آسیا كه سال آینده برگزار می شود، حضور یابند.
محمدرضا هاشم پور افزود: در اولین دوره رقابت های هاپكیدوی قهرمانی آسیا كه سال 2013 برگزار شده بود، تیم ملی ایران عنوان قهرمانی آسیا را كسب كرد.
هاپكیدو نوعی هنر رزمی كره‌ای و از انواع دفاع شخصی است كه كمتر بر حمله تكیه دارد و این رشته، یكی از تلفیقی‌ترین سبك‌های رزمی محسوب می‌شود كه چوئی یونگ سول از كره جنوبی بنیانگذار این رشته رزمی است.
خبرنگار: حسین مجرد ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7285/6070
۰ نفر