۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰:۳۴
کد خبر: 82450275
T T
۰ نفر

ترامپ: ارتش امريكا در ضعيف ترين وضعيت بسر مي برد

۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰:۳۴
کد خبر: 82450275
ترامپ: ارتش امريكا در ضعيف ترين وضعيت بسر مي برد

نيويورك-ايرنا-ترامپ در سخناني در جمع تفنگداران نيروي دريايي آمريكا گفت: ارتش كشورش از جنگ اول جهاني تاكنون رشدي نكرده و در ضعيف ترين وضعيت قرار گرفته اما او به زودي عظمت از دست رفته اين ارتش را به آن باز خواهد گرداند.

به گزارش ايرنا، دونالد ترامپ رييس جمهور آمريكا روز پنجشنبه در ديدار از ناو هواپيمابر جرالد فورد كه به نام رئيس جمهوري آمريكا بعد از استعفاي نيكسون نام گذاري شده ، بخش عمده ي سخنان خود را به تعريف و تمجيد از اين ناو هواپيمابر اختصاص داد و گفت: ساختن اين ناو 13 ميليارد دلار هزينه داشته و قادر به حمل 4 هزار و 500 نيرو و 70 هواپيما است و اين نمونه كوچكي از آينده ارتش آمريكا است.
وي در ادامه به نيروهاي مسلح وعده داد كه كشورش در آينده نزديك از اين نمونه ها در ارتش و نيروي دفاعي خود بسيار خواهد داشت.
ترامپ اضافه كرد كه به كمك جيمز ماتيس وزير دفاع، قصد بازسازي و عظمت بخشيدن به ارتش اين كشور را دارد و اين ارتش را به ابزار ها و تجيهزات پيشرفته اي مجهز خواهد كرد تا از آن براي جلوگيري از حملات و در صورت ضرورت شركت در جنگ ها استفاده كند.
وي افزود : ‌در چنين صورتي طرف هاي ديگر اين جنگ ها به گفته او به ' درد سر هاي زيادي مبتلا خواهند شد.'
ترامپ به نيروهاي مسلح كشورش گفت كه او و رهبران نظامي آمريكا هرگز پشت آن ها را خالي نخواهند كرد و تجهيزات تازه و نيروي كافي براي حفاظت از صلح را در اختيار اين كشور قرار خواهند داد.
وي اظهار اميدواري كردكه كشورش مجبور به شركت در جنگي نشود، اما درصورت اجبار نتيجه اش قطعا پيروزي آمريكا خواهد بود.
ترامپ تاكيد كرد كه براي احياي عظمت ارتش به تامين بودجه لازم از سوي كنگره آمريكا نياز خواهد داشت.
رئيس جمهوري آمريكا از اين كه همه هواپيما ها ، كشتي ها و تجهيزات نظامي در داخل آمريكا و بدست كارگران آمريكايي ساخته مي شود، گفت: از اين پس نيز همه اين تجهيزات را مردم آمريكا و در درون خاك آمريكا خواهند ساخت.
شبك **-4-541**1708**1917**تنظيم :‌عليرضا ارشادي**انتشار دهنده: سيد محمدباقر نوربخش

سرخط اخبار جهان