۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۱۹
کد خبر: 82450004
T T
۰ نفر
كره شمالی: درصورت ادامه سیاست‌های خصمانه آمریكا تسلیحات هسته‌ای بیشتر تولید می‌كنیم

پكن - ایرنا - پیونگ یانگ اعلام كرد، در صورتی كه سیاست های خصمانه آمریكا علیه كره شمالی كنار گذاشته نشود این كشور تسلیحات هسته ای بیشتری تولید خواهد كرد.

به گزارش ایرنا، این تهدید درست زمانی مطرح می شود كه ارتش های آمریكا و كره جنوبی از دیروز چهارشنبه بزرگترین رزمایش مشترك سالانه خود را با پیشرفته ترین تجهیزات نظامی كه حدود 2 ماه به طول می انجامد، در منطقه شبه جزیره كره آغاز كرده اند.
یك سخنگوی كمیته صلح كره شمالی با اعلام این موضع تصریح كرده است كه چنانچه كره جنوبی و‌ آمریكا دشمنی را كنار نگذاشته و به دنبال براندازی حكومت پیونگ یانگ باشند، این كشور نیز توان هسته ای خود را با ساخت جنگ افزارهای بیشتر ارتقاء خواهد داد.
خبرگزاری كره شمالی روز پنجشنبه بدون اشاره به نام این سخنگو، به نقل از وی آورده است: كره شمالی یك قدرت هسته ای تسلیحاتی محسوب می شود و آمریكا و كره جنوبی باید به این موضوع توجه داشته باشند.
وی همچنین از انتقادهای آمریكا و كره جنوبی در ارتباط با آزمایش موشك های بالستیك كره شمالی ابراز انزجار كرد و گفت كه پیونگ یانگ فقط برای دفاع از خود سلاح اتمی می سازد.
او در عین حال تاكید كرد كه علت ریشه‌ای افزایش تنش ها در شبه‌جزیره كره، سیاست های خصمانه آمریكا و تهدیدهای فزاینده این كشور علیه كره شمالی است.
این مقام كره ای افزود: آمریكا با تجهیزات هسته ای پیشرفته خود می خواهد از كره شمالی باج بگیرد اما پیونگ یانگ در چارچوب مرزهای خود اقدام به آزمایش های اتمی و موشكی كرده است.
این سخنگو از كره جنوبی نیز خواست كه به جای انتقادهای مكرر از كره شمالی به امور داخلی خود پرداخته و مسایل داخلی اش را رتق و فتق كند.
سخنگوی كمیته صلح كره شمالی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش دو كشور در شبه جزیره كره اشاره كرد و آن را تلاشی از جانب آمریكا و كره جنوبی برای حمله پیشدستانه به این كشور دانست.
وی در عین حال آمریكا را به حمله هسته ای تهدید كرد و گفت: دیگران فكر نكنند ما سلاح هسته ای را فقط برای حمله به كره جنوبی ساخته ایم.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی

سرخط اخبار جهان