الگوگيري از سيره اهل بيت، ترسيم كننده راه نجات بشري است

ساري- ايرنا- رئيس بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء گفت : الگوگيري از سيره اهل بيت، ترسيم كننده راه نجات بشري است و اگر جامعه هويت ايماني نداشته باشد ، همانند كج فهمان دوران زندگاني حضرت زهرا(س) به فاصله چند روز پس از رحلت پيامبر گرامي اسلام مرتكب گمراهي مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام مرتضي جوادي آملي چهارشنبه شب در مراسم سوگواري شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در مسجد هدايت آمل ، افزود : ما داريم در تاريكي زندگي مي كنيم و نمي توانيم بدون اهل بيت معصومين (ع) زيستن داشته باشيم و ضرورت دارد از سيره نوراني اين بزرگواران بهره گيري كنيم.
وي ادامه داد : ما توان درك مسير هدايت را نداريم و مي بينيم جهان تا چه ميزاني در مسير ضلالت و گمراهي قرار دارد كه به سبب دوري از اهل بيت (ع) است.
استاد حوزه و دانشگاه گفت : اختيار انسان ها در دين نقشي ندارد و در زمان امام علي(ع) آمدند كاري كردند تا عقل مردم نسبت به حق بسته شود ، اما خورشيد خاموش شدني نيست كه اراده الهي در آن قرار دارد.
وي افزود : ضرورت دارد همواره آگاهي و توجه را سرلوحه امور خود قرار دهيم و تلاش كنيم از سيره نوراني خاندان عصمت و طهارت استفاده لازم را در زندگي خود داشته باشيم .
وي با بيان اين كه خودشناسي امري مهم و اساسي است ، گفت : خودمان را به خوبي نمي شناسيم و نمي دانيم از كجا آمديم و به كجا مي رويم كه اطلاعي از اين امور نداريم.
** حضرت زهرا(س) عصاره ولايت
رئيس بنياد بين المللي علوم و حياني اسراء با بيان اين كه حضرت زهرا (س) عصاره ولايت است ، گفت : اين بانوي گرانقدر از جايگاه والايي برخوردار بوده و پيامبر گرامي اسلام همه گونه تكريم را نسبت به ايشان داشته است.
وي افزود : اهل بيت معصومين (ع) از مقام ارزشمندي برخوردار هستند كه حضرت حق مقام ولايت به آنان بخشيده است.
جوادي آملي گفت : انسان بدون اهل بيت(ع) نمي تواند جلوه هاي برتر قرآني را به جهانيان ديكته كند و ضروري است تا حضور در محضر خاندان عصمت و طهارت داشته باشيم.
وي افزود : در شرايط حاضر وهابيت اهدافي دارد كه ضروري است تا هوشمند و مراقب باشيم كه بايد عقلانيت، تعقل، فهم و ادراك صحيح نسبت به اهل بيت(ع) پيدا كنيم.
** عشق باطني به اهل بيت(ع)
رييس بنياد بين المللي علوم و حياني اسراء گفت : عشق به اهل بيت (ع) داريم اما چيزي صورت مي دهيم سر و صداست اما از باطن ولايت خبري نيست كه بايد به آن توجه لازم را داشته باشيم.
وي افزود: حضور در اين مجالس اهتمام در مصيبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) است كه درس معرفت شناسي كسب مي كنيم و بركات ارزنده اي در آن قرار دارد.
خبرنگار : مهدي غلامي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7327/1654

سرخط اخبار استان‌ها