۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82445002
T T
۰ نفر

كی روش گزینه هدایت تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی

۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82445002
كی روش گزینه هدایت تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی

تهران- ایرنا - تارنمای اسپورت 24 در گزارشی از كارلوس كی روش به عنوان یكی از گزینه های اصلی هدایت تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی نام برد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، نام كارلوس كی روش در حالی برای سرمربیگری تیم آفریقای جنوبی مطرح شده كه او در حال حاضر مسئولیت هدایت تیم ملی فوتبال ایران را به عهده دارد.
تارنمای اخبار ورزشی اسپورت24 آفریقای جنوبی در این گزارش نوشت: با وجود اینكه فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از بازی جوانمردانه حمایت می كند، ولی در واقع هیچ بازی جوانمردانه ای در این ورزش زیبا وجود ندارد.
اگر اینطور بود، كارلوس كی روش و روی هاچسون در فهرست سرمربیگری تیم بافانا بافانا (لقب تیم فوتبال آفریقای جنوبی) قرار نداشتند.
كی روش كه متولد موزامبیك است و روی هاچسون انگلیسی در فهرست پنج نامزد سرمربیگری آفریقای جنوبی قرار دارند.
در واقع، انتخاب كی روش به عنوان سرمربی آفریقای جنوبی، نباید غافلگیركننده باشد.
اگر معیارهای فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی رعایت شود، كارنامه كاری كی روش و هاچسون قابل مقایسه با هروه رنارد، هوگو بروس و استوارت بكستر نیست.
اما این واقعیت كه كی روش ارتباط نزدیكی با سران فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی دارد، به عنوان بخت اصلی این سمت مطرح شده است. سرمربی سابق تیم پرتغال آخرین بار در سال 2000 در آفریقا به مربیگری پرداخت. او سرمربی تیم بافانا بافانا بود و آگاهی وی از كشور و بازیكنان می تواند گمراه كننده باشد.
هروه رنارد كه دو قهرمانی در جام ملت های آفریقا را با تیم های زیمبابوه و ساحل عاج در كارنامه دارد، به طور خودكار بیش از سایر رقبا باید شانس انتخاب شدن داشته باشد.
این مربی فرانسوی قبلا عملكرد خود را با قهرمانی زیمبابوه و ساحل عاج ثابت كرده است.
او همچنین از شرایط فوتبال آفریقای جنوبی مطلع است. تیم زیمبابوه تحت هدایت وی همیشه در آفریقای جنوبی اردو زده و بازیهای دوستانه با تیم های این كشور برگزار كرده است.
علاوه برآن، سبك بازی و فیزیك بازیكنان زیمبابوه به آفریقای جنوبی شباهت دارد.
بروس كه به تازگی با كامرون قهرمان جام ملت های آفریقا شده، بعد از رنارد باید مدنظر قرار گیرد.
این مربی بلژیكی زیركی خود را در سرمربیگری شیرها به نمایش گذاشت. مگر آنكه او بخواهد در ماه ژوئن در جام كنفدراسیون های فیفا در روسیه شركت كند، درغیر این صورت او باید مدعی جدی محسوب شود.
بكستر كه بین سال‌های 2004 تا 2005 هدایت بافانا بافانا را بر عهده داشت، برای این سمت تازه كار نیست. سرمربی تیم سوپراسپورت یونایتد(آفریقای جنوبی) بازیكنان این كشور را می شناسد و درصورتی كه باشگاه با پایان قرارداد وی موافقت كند، باید مشتاق این فرصت باشد.
فدراسیون آفریقای جنوبی امروز (یكشنبه) برای تصمیم گیری در مورد نامزد مورد نظر خود تشكیل جلسه می دهد و سرمربی جدید قبل از پایان هفته معرفی می شود.
سرمربی جدید در دیدارهای دوستانه بافانا بافانا برابر آنگولا و گینه بیسائو در ماه آینده میلادی روی نیمكت آفریقای جنوبی خواهد نشست.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1210**1584** مترجم - زهرا كورهلی*انتشاردهنده-مولوی

سرخط اخبار ورزش