۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۵۵
کد خبر: 82441123
T T
۰ نفر
30 درصد از اعتبارات نوسازی مدارس كشور تخصیص یافت

گچساران- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: 30 درصد از اعتبارات سال جاری نوسازی مدارس كشور در بخش های تعمیر، تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس در مجموع تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا، دولت یازدهم 6 هزار و 241 طرح آموزشی در كشور احداث كرده است.
محمد تقی نظرپور چهارشنبه شب در نشست بررسی مشكلات مدارس باشت در كهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت كه هشت هزار و 530 میلیارد ریال اعتبار سال جاری از محل بودجه های ملی و استانی برای نوسازی، تجهیز، تعمیر و توسعه مدارس كشور تصویب شده است.
وی افزود كه از این میزان بودجه تاكنون یكهزار و 170 میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است كه پاسخگوی نیازهای موجود زیرساخت های آموزشی كشور نیست.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح كرد: همچنین هفت هزار و 190 میلیارد ریال سال جاری از بودجه های متفرقه به مدارس كشور تصویب شده كه از این میزان نیز سه هزار و 560 میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.
نظرپور گفت: توجه به نشاط دانش آموزان در ساخت فضاهای آموزشی ضرورتی برای افزایش یادگیری است.
وی ادامه داد: طراحی و معماری مدارس متناسب با فرهنگ بومی و اقلیم هر منطقه یكی از راهكارهای ساخت فضاهای آموزشی بانشاط است.
وی بیان كرد: توجه به تمام نیازهای دانش آموزان مانند زیرساخت های ورزشی، فضای سبز و تجهیز به امكانات رفاهی از دیگر نیازهای ساخت مدارس است كه مورد توجه جدی مسئولان است.
فرماندار باشت نیز گفت: اعتبارات نوسازی مدارس در این شهرستان متناسب با نیازهای موجود دانش آموزان نیست.
سید مسعود حسینی اظهار داشت: چهار هزار دانش آموز شهرستان باشت در 174 واحد آموزشی تحصیل می كنند.
شهرستان 21 هزار نفری باشت در جنوب كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشكی
8143/8005
۰ نفر