۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82435140
T T
۰ نفر

وزارت خارجه افغانستان سفیر پاكستان را احضار كرد

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82435140
وزارت خارجه افغانستان سفیر پاكستان را احضار كرد

كابل - ایرنا - وزارت امور خارجه افغانستان سفیر پاكستان در كابل را در ارتباط با حملات راكتی به مناطق مرزی این كشور و بازداشت مهاجران افغان در آن كشور احضار كرد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه افغانستان روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام كرد كه «ابرار حسین» سفیر پاكستان در كابل بعد از ظهر روز جمعه به وزارت خارجه فراخوانده و از وی خواسته شد درباره حملات راكتی به مناطق مرزی و بازداشت مهاجران افغان در پاكستان، توضیح دهد.
بر اساس این گزارش، «حكمت خلیل كرزی»، معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان هنگام احضار سفیر پاكستان در كابل، تلفات غیر نظامیان درحمله انتحاری به زیارتگاه صوفیان در ایالت سند را به وی و مردم پاكستان تسلیت گفت و افزود: افغانستان به عنوان قربانی اصلی تروریسم درد مردم پاكستان را بخوبی درك می كند.
وی خطاب به سفیر پاكستان گفت كه افغانستان روزانه شاهد ده ها حمله تروریستی در این كشور است كه از آن طرف «خط دیورند» طراحی می شود و این كشور خواهان اقدامات قاطع پاكستان علیه گروه های تروریستی است كه در آن كشور پنهان شده اند.
خلیل كرزی، حملات راكتی پاكستان به شهرستان «لعل پور» استان «ننگرهار» را كه بی خانمانی صدها خانواده را به دنبال داشته به سفیر پاكستان گوشزد كرد و خواستار توضیحات در این باره شد.
وی، همچنین از سفیر پاكستان خواست كه نسبت به آزادی 150 تن از مهاجران افغان كه در اسلام آباد و راولپندی بازداشت شده اند و نیز بازگشائی گذرگاه های مرزی مشترك «تورخم» در ننگرهار و «اسپین بولدك» در قندهار اقدام لازم به عمل آورد.
ابرارحسین نیز در این دیدار اعلام كرد كه مراتب فوق را به مقامات كشور متبوع خویش خواهد رساند، سفیر افغانستان در اسلام آباد نیز پس از حمله انتحاری در ایالت سند آن كشور به مقر ارتش پاكستان فرا خوانده شده بود.
فرمانده ارتش افغانستان نیز امروز شنبه در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت كه حملات راكتی پاكستان به استان ننگرهار و مسدود شدن یكطرفه مرزهای بین افغانستان و پاكستان را از طریق مجاری دیپلماتیك پیگیری خواهند كرد.
آساق*291*1610

سرخط اخبار جهان