۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82429804
T T
۰ نفر

‌بارش باران بنادر مسافری هرمزگان را تعطیل كرد

۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82429804
‌بارش باران بنادر مسافری هرمزگان را تعطیل كرد

بندرعباس - ایرنا - مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بنادر مسافری شهید حقانی ، ذاكری و هرمز به علت بارندگی و مواج شدن دریا تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش ایرنا ، اله مراد عفیفی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مسافران می ‌توانند برای تردد به قشم و برعكس از بندر پل به بندر لافت استفاده كنند.
وی بیان داشت: همچنین همه بنادر غرب هرمزگان‌ ، بندر مسافربری بندرلنگه‌ ، چارك و آفتاب به مقصد كیش و لاوان و برعكس نیز كه از دیروز بسته شده بود ، امروز تا مساعد شدن شرایط جوی بسته است.
مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهاركرد: خلیج فارس هم اكنون مواج است و ارتفاع موج در تنگه هرمز به 180 سانتی متر و سرعت وزش باد به 40 كیلومتر بر ساعت می رسد.
عفیفی پور یادآورشد: بر اثر ورود سامانه بارش زای فعال جنوبی بارندگی در غرب هرمزگان از روز یكشنبه آغاز شده است و وزش باد نسبی شدید و مواج شدن دریا و كاهش نسبی دما از پیامد‌های این سامانه است.
وی تاكید كرد: به منظور حفظ جان مردم و پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث تلخ ، توقف فعالیت در بنادر مسافری تا بهبود شرایط جوی ادامه خواهد داشت.
گفتنی است بارش شدید باران كه از سحرگاه امروز سه شنبه 26 بهمن در سطح استان هرمزگان آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ موجب آب گرفتگی معابر شهری و روستایی شده و رفت و آمد مردم را با مشكل مواجه كرده است.
به منظور جلوگیری از حوادث و خطرات احتمالی برخی از مدارس نوبت صبح شهرستان های استان تعطیل شد و راه روستایی بسیاری از مناطق استان نیز به خاطر طغیان رودخانه ها قطع است.
اداره كل هواشنایی هرمزگان در اخطاریه ای اعلام كرده بود: نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت سامانه ناپایدار بارشی در مناطق غربی ، شمالی و مركزی استان است و شدت این ناپایداری ها در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (25 تا 27 بهمن ) به صورت رگبار باران و رعد وبرق با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها ، افزایش لحظه ای سرعت باد و متلاطم شدن دریا خواهد بود و این ناپایداری ها تا پایان هفته با شدت و ضعف در تمام نقاط استان ادامه خواهد داشت.
در این اخطاریه آمده است: توصیه می شود طی مدت یاد شده با توجه به شرایط جوی و دریایی جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی تمهیدات لازم صورت گیرد.
7195/6048 /1484
خبرنگار : رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
۰ نفر