نماینده خراسان جنوبی در مجلس: انقلاب ایران زخم كهنه ای در دل استكبار است

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف از توابع خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه دشمنان توطئه های مختلفی را علیه ایران طراحی می كنند، گفت: انقلاب ایران زخم كهنه ای در دل استكبار جهانی است.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز جمعه در جمع راهپیمایان 22 بهمن شهر اسدیه مركز شهرستان درمیان اظهار كرد: امروز باید هوشیار باشیم، هر اندازه علم پیشرفت می كند ، توطئه های دشمنان علیه نظام و انقلاب پیچیده تر می شود.
وی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ از طرف خداوند متعال ذكر كرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب مردم ایران زخم خورده نبود استقلال بودند،زیرا نفر اول مملكت را انگلیسی ها و آمریكایی ها تعیین می كردند.
وی بیان كرد: اروپایی ها با حضور خود در ایران منابع الهی را چپاول می كردند، نیروهای مسلح از مردم جدا بودند و به آنها ظلم و ستم می كردند.
وی عنوان كرد: بعد از پیروزی انقلاب خدمات خوبی در تمام مناطق به ویژه روستاها ارایه شده است، مردم به استقلال دست یافتند و در انتخاب مستقیم مسئولان نقش اساسی دارند.
به گفته وی با پیروزی انقلاب دشمنان در برابر مسلمانان احساس حقارت می كنند و به دلیل این حقارت عصبانی هستند.
عبادی یادآور شد: دشمنان هرگز بیكار نخواهند نشست و توطئه های جدیدی بر اساس روش های علمی جدید علیه ایران طراحی می كنند چرا كه انقلاب اسلامی ایران زخم كهنه ای بر دل استكبار جهانی ایجاد كرد.
وی ایجاد تفرقه را یكی از توطئه های دشمنان ذكر كرد و یادآور شد: هم اكنون استكبار جهانی با ایجاد گروه تروریستی داعش به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند، بصیرت و دشمن شناسی مردم در مقابل نقشه های شوم آنها نقش اساسی دارد.
این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینكه كارخانه سیمان باقران در این شهرستان مرزی در شرف راه اندازی است، گفت: امسال 200 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی این طرح اقتصادی پیگیری شده است.
به گفته وی هرچه جمعیت بیشتری در نقاط مرزی ساكن باشند به نفع ایران است و خدمات دولت در ماندگاری جمعیت در روستاها تاثیر بسزایی دارد.
وی گازرسانی را از جمله خدمات مهم دولت در این شهرستان مرزی ذكر كرد و ادامه داد: گاز رسانی به شهرهای طبس مسینا و گزیك شهرستان درمیان در حال انجام است و گازرسانی به روستاهای پرجمعیت از جمله« بورنگ، نوغاب، گسك و مسك» در دستور كار قرار دارد.
وی مردم شهرستان درمیان را نمونه بارز وحدت دانست و گفت: شیعیان و اهل سنت این شهرستان مرزی با الفت، محبت، همدلی و وحدت در كنار یكدیگر زندگی می كنند.
وی بیان كرد: مردم این شهرستان قبل از پیروزی انقلاب برای شكل گیری نظام و انقلاب تلاش كردند و بعد از پیروزی انقلاب نیز علمای شیعه و سنی این منطقه در مقابل دشمنان انقلاب و اسلام در عرصه های مختلف ایستادگی كردند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 كیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 كیلومتر با افغانستان مرز مشترك دارد.
شهر اسدیه مركز شهرستان مرزی درمیان در 105كیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به كانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حكیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشكورجیری

سرخط اخبار استان‌ها