۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82411811
T T
۰ نفر
ظریف: روابط تهران - ایروان در حوزه های مختلف به خوبی پیش می رود

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه با اشاره به وجود روابط تاریخی و نهادینه بین ایران و ارمنستان گفت: مناسبات دو كشور در دنیای كنونی كه گرایشهای افراطی تحت نام ادیان مختلف در حال گسترش است، می تواند رابطه ای نمونه باشد و شاهدیم كه این روابط در حوزه های مختلف بخوبی به پیش می رود.

به گزارش ایرنا از كانال اطلاع رسانی مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، محمد جواد ظریف بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با ویگن سركیسیان وزیر دفاع ارمنستان با مثبت ارزیابی كردن سفر اخیر رئیس جمهوری كشورمان به ایروان، اظهار امیدواری كرد: همكاریهای مشترك دو كشور به ایجاد صلح و امنیت در منطقه منجر شود.
وی همچنین با اشاره به خطر افراط گرایی در منطقه، همكاری دوجانبه برای مقابله با این خطرات را اجتناب ناپذیر دانست.
ظریف همكاری در زمینه 'ترانزیت' را از جمله فرصتهای موجود برای همكاری بین دو كشور برشمرد.
ویگن سركیسیان وزیر دفاع ارمنستان هم با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه منجر به تحكیم مناسبات دو كشور در ابعاد گوناگون خواهد شد.
وی افزود: رابطه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان كشوری كه نقش اساسی در حل معضلات و مشكلات در منطقه دارد، برای ایروان بسیار با اهمیت تلقی می شود.
وزیر دفاع ارمنستان با اشاره به سفر روحانی رئیس جمهوری كشورمان به ارمنستان گفت: این سفر حائز اهمیت بود و از آن زمان تاكنون شاهد تحولات جدیدی در روابط بین دو كشور هستیم.
سیام**6084**1449*تنظیم:امیر خان زاده*انتشار:امیر كاردان راد

سرخط اخبار سیاست خارجی