۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۰۲
کد خبر: 82408671
T T
۰ نفر
هدف از تخريب دولت ايجاد ياس در مردم نسبت به نظام است

ايلام - ايرنا - فعال سياسي اصلاح طلب و دبير حزب مردم سالاري در استان ايلام تاكيد كرد: هدف اساسي گروه تخريب دولت اينكه مردم را نسبت به عملكرد دولت و نظام دچار نااميدي كنند تا نارضايتي عمومي در جامعه ايجاد شود.

جواد شرفخاني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با اين رويه بتوانند آراي روحاني را در انتخابات آينده كاهش دهند اما اينها دوستان ناداني هستند كه براي اهداف انتخاباتي خويش در حال كاهش اعتماد عمومي و تخطئه نظام هستند.
وي اظهار كرد: راهكار خروج از اين شرايط و حفظ اعتماد عمومي به نظام و دولت، رعايت اخلاق سياسي و تمكين به قانون و توجه به منافع ملي و كلان كشور و البته در صورت نياز توجه نهادهاي امنيتي و قوه قضائيه به عوامل هزينه بر و بحران زا براي كشور است.
شرفخاني يادآور شد: بحث ديگري كه بايد به آن اشاره كرد حمايت نكردن مديران دولتي از دولت تدبير و اميد است!برخي از مديراني كه در اين دولت منصوب شده اند حاضر به پاسخگويي به انتقادها و تخريب ها و دفاع از دولت نيستند و به نظر بايد در اين خصوص چاره انديشي و تجديد نظر شود.
اين فعال سياسي گفت: لازم است مديراني كه با دولت همسو نيستند يا خودشان كنار بروند يا از سوي وزرا و استانداران بركنار شوند زيرا كساني بايد در اين دولت مدير باشند كه مرام و منش دولت تدبير و اميد را قبول داشته باشند.
به گفته وي، البته بخشي از مديران نظير استانداران، فرمانداران و بخشداران كه زير نظر وزارت كشور كار مي كنند و نماينده دولت محسوب مي شوند در دفاع از دولت و تشريح خدمات دولت بايد فعال تر از ديگران باشند.
شرفخاني اضافه كرد: در خصوص وضعيت مديران در استان ايلام نيز بايد گفت كه مواضع استاندار خيلي مثبت ارزيابي مي شود اما برخي فرمانداران و مديران كل بايد تكليف خود را روشن كنند در غير اين صورت بهتر است استانداران به فكر نيروهاي شجاع، كارآمد و شايسته حامي دولت به جاي آنها باشد در اين مورد دهه فجر فرصت مناسبي براي تبيين خدمات ارزنده دولت و ارتباط بيشتر مديران با مردم و رسانه ها است.
مدرس دانشگاه هاي ايلام گفت: تخريب دولت موضوع تازه اي نيست و از همان روزهاي نخست روي كار آمدن دولت تدبير و اميد، دلواپسان عزم خود را جزم كرده بودند كه براي اقدام هاي دولت، دلواپسي خود را بروز دهند كه پرونده برجام نقطه عطف اين موضوع است.
دبير حزب مردم سالاري در استان ايلام افزود: اين افراد وقتي برجام را تمام شده و برگ برنده دولت روحاني ديدند و شكست تاريخي خود را در آن به نظاره نشسته بودند رويكرد و روش تخريب خود را عوض كرده و روي نتايج آن تمركز كردند.
به گفته وي، به عنوان مثال بر روي تحريم سوئيفت و باز نشدن آن دست گذاشته اند اما پرسش اصلي اينكه اين تحريم ها كي اعمال شد؟ چرا هفت سال پيش كه دولت وقت گرفتن تحريم را افتخار براي دولت خود مي دانست و قطعنامه ها را كاغذ پاره مي خواند مخالفان سكوت كردند.
شرفخاني اظهار كرد: يكي از مواردي كه دولت روحاني بر آن تاكيد دارد وجود شفافيت در اقتصاد است؛ اما اين مساله با عملكرد و مرام يك گروه سودجو در تضاد است، زيرا انضباط اقتصادي و مبارزه با فساد منافع آنها را به خطر مي اندازد و در پرونده هايي كه باز شده نيز دست عده اي از آنها رو و رد پايشان در مفاسد اقتصادي نيز هويدا شده است.
اين فعال سياسي اصلاح طلب افزود: پرونده حقوق هاي نجومي نيز موجي است كه دلواپسان بر آن سوار شده تا با تحريف و وارونه كردن واقعيت ها، اعتماد عمومي را به دولت و نظام خدشه دار كنند.
وي يادآور شد: مردم مي دانند كه حقوق هاي نامتعارف و به اصطلاح نجومي از زمان دولت گذشته آغاز شده ضمن اينكه كل مبالغ نامتعارف به 50 ميليارد تومان هم نمي رسد در حاليكه پرونده تخلف خاوري 3000 ميليارد تومان و پرونده بابك زنجاني ميلياردر نفتي زمان احمدي نژاد بيش از 10،000 ميليارد تومان است، همچنين پرونده املاك نجومي شهرداري تهران جند برابر رقم حقوق هاي نامتعارف است! چرا اين موضوع ها را در حاشيه قرار مي دهند؟
خبرنگار: جلال اسكندري ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
6033/9002

سرخط اخبار استان‌ها