۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۱۸
کد خبر: 82408327
T T
۰ نفر
صادرات سالانه 200 میلیون دلار محصولات كشاورزی و دامی از استان اصفهان

اصفهان - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی استان اصفهان میزان ارزش صادرات سالانه محصولات كشاورزی، دامی و گیاهی استان اصفهان به خارج از كشور را بالغ بر 200 میلیون دلار اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، احمد صفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حدود 80 میلیون دلار این محصولات بطور مستقیم از گمرك استان اصفهان و مابقی آن از دیگر مبادی از جمله گمرك شمال ایران به كشورهای دیگر صادر می شود.
وی عمده این محصولات را شامل گوشت مرغ، تخم مرغ، شیر خشك، سیب زمینی، پیاز و محصولات زراعی و لبنی بر شمرد و گفت: 42 كشور جهان از جمله كشورهای اروپایی، آسیای میانه، عراق و افغانستان مقصد صادرات این محصولات به شمار می روند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی استان اصفهان اضافه كرد: خوشبختانه با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید واردات برخی از محصولات از جمله گوشت مرغ متوقف و صادارت چنین محصولاتی آغاز و یا بیشتر شد.
صفی با اشاره به توانمندی استان اصفهان در تولید شیر خشك، اضافه كرد: امسال نه تنها این محصول وارد نشد بلكه حدود 10 هزار تن شیر خشك به سایر كشورهای جهان صادر شده است، روسیه از جمله مقاصد اصلی صادرات این محصول است.
وی تولید تخم مرغ در استان اصفهان را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: آمار نشان می دهد كه روزانه توانایی صدور 25 تن تخم مرغ به خارج وجود دارد، زیرا این محصول با كیفیتی خوب در استان اصفهان تولید می شود.
همچنین مدیر آب و خاك و امور مهندسی سازمان جهاد كشاورزی استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام هایی كه برای بهره وری بیشتر و افزایش تولید در شرق اصفهان و استفاده بهینه از منابع آبی انجام شده است، گفت: طرح آبیاری كم فشار در 5 هزار هكتار از اراضی كشاورزی شرق اصفهان به ویژه در بخش بن رود به ارزش حدود 25 میلیارد تومان در حال اجرا است.
حمیدرضا باقرصاد ادامه داد: احداث كانال و جاده 5 روستای شرق اصفهان به مساحت 3 هزار هكتار و با اعتباری حدود 18 میلیارد تومان و طرح تسطیح 3 هزار و 500 هكتار از اراضی شرق اصفهان با اعتباری حدود 3.5 میلیارد تومان آغاز شده است.
بخش بن رود در فاصله 110 كیلومتری شرق اصفهان با جمعیت 23 هزار و 700 نفر به مركزیت شهر ورزنه با دو شهر و 39 روستا و آبادی است.
به گزارش ایرنا، كل اراضی كشاورزی شرق اصفهان حدود 100 هزار هكتار است كه به دلیل كاهش بارشها شرایط كشت در این مناطق با مشكلات عدیده ای روبه رو بوده است.
استان اصفهان پس از استان های یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان یكی از استان هایی است كه در سالجاری زراعی با پدیده خشكسالی دست پنجه نرم می كند.
6020 / 1484
خبرنگار : علیرضا حكیمیان ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
۰ نفر