۸ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۴۳
کد خبر: 82403442
T T
۰ نفر
شمار كشته شدگان قایق غرق شده اندونزی به 24 نفر رسید

كوالالامپور – ایرنا – شمار كشته شدگان قایق حامل مهاجران غیرقانونی اندونزیایی كه اواسط هفته جاری در آب های مالزی غرق شد به 24 نفر رسید.

به گزارش ایرنا، سازمان حفاظت دریایی مالزی روز جمعه اعلام كرد كه در آخرین تلاش ها برای یافتن ناپدیدشدگان این حادثه جسد هشت سرنشین دیگر این قایق كه با 40 مسافر عازم مالزی بود، پیدا شد.
'سیف اللیزان ابراهیم' معاون سازمان حفاظت دریایی در بخش منطقه جنوبی مالزی به خبرنگاران، گفت كه اجساد هشت مرد در فاصله 9 كیلومتری جنوب جزیره 'مونگینگ' در منطقه 'توتا تینگی' ایالت جوهور و در فاصله 111 كیلومتری محل حادثه پیدا شد.
با پیدا شدن اجساد این هشت نفر، تعداد كشته شدگان این قایق تاكنون به 24 نفر شامل هفت زن و 17 مرد افزایش یافت.
تاكنون كه پنج روز از غرق شدن این قایق كه حامل 40 سرنشین بود، می گذرد، عملیات جستجو در یك منطقه حدود 120 كیلومتری انجام شده است و در آخرین تلاش ها یك زن و مرد نیز زنده نجات یافتند.
این قایق ساعات پایانی روز یكشنبه 'باتام' اندونزی را به مقصد مالزی ترك كرد، اما ساعاتی بعد با امواج سنگین دریا مواجه و ساعت چهار و 30 دقیقه صبح دوشنبه غرق شد.
تلاش ها برای یافتن دستكم 14 سرنشین دیگر این قایق همچنان ادامه دارد.
غرق شدن قایق حامل مهاجران غیرقانونی اندونزی در آبهای بین این كشور و مالزی، از جمله حوادثی است كه به دفعات در سال رخ می دهد. در آخرین مورد این نوع حوادث آبان ماه امسال یك قایق حامل كارگران اندونزی در آب های مالزی غرق شد كه بر اثر آن حدود 60 نفر جان خود را از دست دادند.
كارگران اندونزیایی كه مالزی را بازار كار مناسبی برای خود می دانند، برای ورود غیرقانونی به این كشور از طریق مرزهای آبی كه معمولا كنترل كمتری بر آنها وجود دارد، اقدام می كنند كه در این فرایند برخی نیز قربانی امواج سهمگین دریا می شوند.
از طرفی، هزینه بالای پرواز برای برخی از كارگران اندونزیایی كه در مالزی مشغول به كار هستند، به رغم آگاهی از خطرات احتمالی آن، سفر از طریق دریا را مقرون به صرفه تر نشان می دهد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

سرخط اخبار جهان