۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82401568
T T
۰ نفر
سفیرایران دركویت:ایران دست دوستی كشورهای همسایه درخلیج فارس را می فشارد

تهران - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران دركویت با اشاره به سفر شیخ صباح الخالد وزیر امور خارجه كویت به تهران ضمن ابراز امیدواری برای فراهم شدن شرایط برای توسعه و تقویت روابط تهران و شورای همكاری خلیج فارس، گفت : ایران دست دوستی كشورهای همسایه درخلیج فارس را می فشارد.

به گزارش روزچهارشنبه ایرنا علی رضا عنایتی در گفتگویی مطبوعاتی با اشاره به اینكه سفر وزیر امور خارجه كویت به تهران یك گام مهم و ارزشمند در راستای تقویت روابط ایران و كشورهای عربی حوزه خلیج فارس است، گفت : تهران امیدوار است كه این سفر مقدمه ای برای بازگشت سفرای كشورهای عضو شورای همكاری به تهران باشد.
عنایتی همچنین با رد خبرهایی در زمینه ارتباط این سفر با سیاست های جدید دولت آمریكا درقبال منطقه خاورمیانه گفت : سفر وزیر امور خارجه كویت به تهران با هدف تقویت روابط منطقه ای است و ارتباطی به ایالات متحده آمریكا ندارد چرا كه ایران و اعضای شورای همكاری خلیج فارس سرنشینان یك كشتی هستند.
وی افزود: تهران امیدوار است كه این سفر نتایج خوبی برای تمامی منطقه داشته باشند كه تمامی كشورها از آن بهره مند شوند و با تقویت ثبات منطقه ای تمامی مسایل از راه گفتگو و مذاكره و همكاری حل و فصل شود.
سفیر كشورمان دركویت گفت : دست ایران برای دوستی به سمت كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس دراز شده است.
شیخ صباح الخالد در این سفر حامل پیامی برای حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری كشورمان از سوی امیر كویت است.
سفر یك روزه وزیر امور خارج كویت از مدتی قبل مطرح و برای آن برنامه ریزی شده و در چارچوب روابط دو جانبه ایران و كویت انجام می شود.
خاورم*320 / 1064 انتشار دهنده: فرشاد محسن زاده
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست