۵ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۰۴
کد خبر: 82399317
T T
۰ نفر
تاكيد مديركل اوقاف آذربايجان شرقي بر همكاري با شهرداري در خدمت به مردم

تبريز- ايرنا- مديركل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي با تاكيد بر همكاري اين مجموعه با شهرداري ها در خصوص طرح هاي مختلف شهري و از جمله مسيرگشائي ها، گفت: اوقاف و امور خيريه به هيچ عنوان مقابل فعاليت هاي شهرداري ها قرار ندارد.

حجت الاسلام علي مصائبي روز سه شنبه در جلسه بررسي مشكلات املاك موقوفه شهرستان بناب، از همكاري تمام عيار اين اداره كل در صورت قرار گرفتن املاك موقوفه در مسير توسعه معابر شهري استان، با نهادهاي مربوطه خبر داد و افزود: ما وظيفه داريم به عنوان متولي به دنبال حق و حقوق مردم باشيم، چرا كه املاك موقوفه مال خود مردم است.
وي اظهار كرد: املاك موقوفه به خصوص مساجد وقتي در مسير توسعه قرار مي گيرند، مسجديت خود را از دست نداده و شهرداري ها به خاطر نياز مردم و با استفاده از ظرفيت كمك هاي مردمي نسبت به احداث مسجد جايگزين اقدام كنند.
مصائبي با اشاره به سكونت برخي از افراد در موقوفات، گفت: اين افراد حقي در مالكيت املاك موقوفه ندارند و در صورت قرارگرفتن اين اراضي در مسير توسعه بايد نسبت به تخليه محل اقدام كنند ولي بخاطر وضعيت معيشتي بايد مورد حمايت شهرداري ها قرار گيرند.
وي درباره درخواست زمين براي احداث درمانگاه توسط شبكه بهداشت و درمان شهرستان ها ، يادآور شد: اوقاف و امور خيريه آمادگي دارد با دريافت حق پذيره و اجاره ماهانه كه توسط كارشناسان رسمي قوه قضائيه تعيين خواهد شد، با دريافت هزينه ناچيز نسبت به تأمين زمين درمانگاه ها اقدام كند.
مصائبي ادامه داد: در صورت واگذاري زمين براي احداث درمانگاه مالكيت زمين به نام اوقاف و اعياني به نام شبكه بهداشت ثبت مي شود.
به گزارش ايرنا، نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با بيان اينكه در صورت واگذاري زمين به شبكه بهداشت و درمان شش مركز بهداشتي و درماني با اعتبارات تخصيصي وزارت بهداشت در اين شهرستان احداث خواهد شد، گفت: متأسفانه براي تأمين زمين مورد نظر با مشكل جدي مواجه هستيم و چاره اي به غير از تأمين زمين از املاك موقوفه نداريم.
ضياءالله اعزازي افزود: زمين دو مركز بهداشتي تاكنون مشخص شده و مابقي املاك با توافق اداره كل اوقاف و امور خيريه و شبكه بهداشت تأمين و جهت احداث به وزارت بهداشت و درمان معرفي خواهند شد.
وي، محل احداث مراكز بهداشتي بناب را در محلات پارك وحدت، كوي فرهنگ، گزاوشت، محله تازه كند و 2 روستاي بناب اعلام كرد.
3038/6183انتشار: محمد رستگار

سرخط اخبار استان‌ها