۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۰۹
کد خبر: 82398732
T T
۰ نفر
ثبت نام 83 هزار نفرِی دانشگاه های كشور برای اعزام به عتبات

تبریز - ایرنا - رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاه های كشور گفت: 83 هزار نفر در كشور برای اعزام به عتبات ثبت نام كرده اند كه از این تعداد بیش از 16 هزار نفر اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در دانشگاه تبریز افزود: این تعداد در قالب 5 گروه ثبت نام كرده اند كه شامل پسران و دختران مجرد، متاهل ها، اساتید و زوج های جوان است.
وی با بیان اینكه اعزام شوندگان از طریق قرعه كشی از بین ثبت نام كنندگان انتخاب می شوند، اظهار كرد: متاهل ها با بیش از 41 هزار نفر بیشترین تعداد ثبت نام كننده را به خود اختصاص داده و پس از آن نیز پسران مجرد با بیش از 14 هزار نفر، دختران مجرد با بیش از 11 هزار نفر، كارمندان با بیش از 10 هزار نفر و اساتید با بیش از 4 هزار نفر در رده های بعدی قرار دارند.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاه های كشور با بیان اینكه امسال شانزدهمین دوره اعزام به عتبات برگزار می شود، یادآوری كرد: در دوره پانزدهم 80 هزار نفر ثبت نام كرده بودند كه از این تعداد حدود 17 هزار و 500 نفر در قالب 440 كاروان به عتبات اعزام شدند.
حجت الاسلام فقیهی ادامه داد: بیشتر كاروان های اعزامی به عتبات از طریق هوایی بوده و هر روز 1 كاروان به صورت زمینی و 3 كاروان به صورت هوایی تا پایان فروردین سال آینده به عتبات اعزام می شوند.
وی گفت: برای علاقه مندان به اعزام به عتبات از طریق هوایی 15 میلیون ریال و از طریق زمینی 10 میلیون ریال از سوی بانك ملت به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.
حجت الاسلام فقیهی با اشاره به تدارك برنامه های مختلف معنوی برای زائران در نجف و كربلا ادامه داد: برای اسكان زائران دانشگاهی در نجف 2 هتل متمركز و در كربلا نیز همین تعداد هتل متمركز اختصاص یافته است.
وی گفت: تاكنون 15 دوره اعزام دانشجویان به عتبات در كشور انجام شده كه در اولین دوره 2 هزار نفر اعزام شدند و تا سال 95 بیش از 45 هزار نفر اعزام شده اند.
حجت الاسلام فقیهی افزود: دانشجویان پس از برگشتن از عتبات به حال خود رها نمی شوند بلكه برای آنان برنامه های مختلف فرهنگی از جمله اعزام به قم برگزار می شود.
وی شعار امسال اعزام دانشگاهی به عتبات را ' كسب زندگی فاطمی ' اعلام و یادآوری كرد: شعار امسال به خاطر مصادف بودن ابتدای امسال با ولادت حضرت فاطمه (س) و روز 29 اسفند و انتهای سال با ولادت ایشان نامگذاری شده است.
حجت الاسلام فقیهی با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی امسال اظهار كرد: در این ارتباط دو كار اساسی انجام دادیم كه در برخی استان ها همایش قبل از سفر برگزار و مجوز خروج از كشور برای 26 هزار دانشجوی مشمول خدمت سربازی اخذ شد.
خبرنگار: پرویز بابائی** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
۰ نفر