۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰
کد خبر: 82395862
T T
۰ نفر
اهتمام ویژه دولت یازدهم برای حل مشكلات جانبازان/ایجاد صندوق سلامت

كرج - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم برای حل مشكلات جانبازان گفت: با تاسیس صندوق سلامت قصد داریم تا مابقی مبلغی كه بیمه ها نسبت به پرداخت آن اقدامی نمی كنند، از طریق این صندوق پرداخت كنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز شنبه در همایش جانبازان 70 درصد در مجتمع ایثار كردان در استان البرز، مسئله درمان را یكی از موارد پیش روی جانبازان دانست و گفت: با اقدامات صورت گرفته، حدود 80 درصد جانبازان دراین مورد رضایت دارند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاكید بر اینكه در این همایش مسائل مربوط به معیشت و اشتغال و درمان جانبازان مورد بحث وبررسی قرار گرفت، اظهار داشت: سن بالا و بیكاری بسیاری از جانبازان در معیشت آنان تاثیر زیادی داشته و مشكلات بی شماری ایجادكرده است.
وی گفت: جلسه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور درخصوص بسیاری از این موارد داریم كه درباره تك تك آنها بحث و بررسی صورت می گیرد.
شهیدی اشتغال را مشكل كشور و حتی جهان دانست وگفت:به دنبال ایجاد كار در كشور هستیم كه با كمك سرمایه گذاری هایی این كار صورت خواهد گرفت.
وی از نشست قریب الوقوع نمایندگان جانبازان و معاونت های بنیاد شهید خبر داد وافزود:دراین جلسات كلیه موارد ومشكلات مطرح و راهكارهای لازم برای حل آن برنامه ریزی واتخاذ خواهد شد.
وی گفت:موادی در برنامه ششم تصویب شده كه بعد از تایید شورای نگهبان وتامین ردیف مالی آن، مشكل حقوقی جانبازان تا حدود زیادی حل خواهد شد.
رییس مركز دانش پژوهان و تشكل های جانبازان هم در این نشست گفت: جانبازان سراسر كشور دارای 150 تشكل رسمی هستند كه انجمن راست قامتان جانباز با داشتن 4هزار عضو از سراسركشور 750 نفر از جانبازان قطع دو پا را شامل می شود.
علی كوه كمری افزود: دغدغه امروز این جانبازان علاوه بر دردهای ناشی از قطع عضو، مشكلات موجود برای فرزندانشان است.
این نشست با حضور 200 نفر از اعضای هیات مدیره این انجمن در استان های سراسر كشور در اردوگاه ایثار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.
1535/6155خبرنگار:نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
۰ نفر