۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82395329
T T
۰ نفر

همدلي ملي در سوگ سياووشان آتش نشان

۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹
کد خبر: 82395329
همدلي ملي در سوگ سياووشان آتش نشان

تهران- ايرنا- تارنماي اميد ملي ايرانيان در يادداشت خود آورده است:حادثه تلخ آتش سوزي و فروريزي ساختمان پلاسكو در تهران، اگر چه آكنده از اندوه و شهادت سياووشان آتش نشان و زير آوار خاك و آهن و آتش ماندن اين جان بركفان مرد بود؛ موج بزرگ و به شدت انساني همدلي و همبستگي ميان ايرانيان و جهانيان را برانگيخته است.

جلال برزگر در اين يادداشت آورده است:زيبا و فاخرترين جلوه اين همدلي در روزهاي گذشته با صحنه هاي مراجعه مردم به ايستگاه هاي آتش نشاني و اهداء گل به آتشنشانان و برافروختن شمع مقابل ايستگاه هاي آتش نشاني در سطح تهران و ديگر شهرهاي كشور رقم خورده است.
گروه هاي خودجوش مردمي از پنج شنبه گذشته تا بحال با حضور در ايستگاه هاي آتش نشاني همدلي عظيم ملي را به نمايش نهاده اند؛ از ديگر سو مراجعه گروه هاي مردمي براي اهداء خون و در مجموع زندگي مردم با نبض آهنگ «پلاسكو» طي روزهاي اخير جلوه اي خاص و پراحساس به زندگي ايرانيان داده است.
پيام هاي تسليت پراحساس اقشار مختلف كه در رسانه هاي اجتماعي به گردش درآمده است. همه اقشار مردم ايران زمين از مسئول و دولتمرد و شهرداري چيان گرفته تا ديپلمات ، كارمند، كارگر، معلم و همه را شامل شده و در برمي گيرد.
شرايط به گونه اي است كه همه ايرانيان احساس مي كنند، اعضايي از خانواده شان زير خروارها آوار و آتش و دود مانده اند و همدلي براي تحمل درد «غم انگيزترين حالت تهران» طي سال هاي اخير، بين عموم مردم به اشتراك گذاشته شده و همه با هم اين درد مشترك را شريك و همراه شده اند.
اين موج همدلي و همبستگي تنها به مرزهاي ايران محدود نمانده و به خارج از مرزها نيز كشيده شده است. طي روزهاي گذشته آتش نشانان و مردم و مسئولين در كشورهاي مختلف به خيل همدلي و همبستگي ايجاد شده پيوسته اند، طوري كه در كنار مراسم انتقال قدرت و روي كارآمدن رييس جمهور جديد در آمريكا، خبر حادثه پلاسكو و ايثار غيور مردان آتش نشان ايراني كه سياووش وار تن به آتش دفاع و حمايت از مردم خويش سپرده اند، اين روزها خبر اول دنيا بوده است .
جلوه هاي زيباي همدلي عظيم ايجاد شده پس از فاجعه پلاسكو ، خير بزرگ موجود در متن اين فاجعه غمبار است و نشان از وجود سرمايه عظيم اجتماعي در ايران دارد. سرمايه اي كه جامعه جوان، پويا و پاي كار و در صحنه ايران در مواقع لازم هميشه به نمايش گذارده است؛ اين موج همدلي بار غم آسيب ديدگان را ميان همه ايرانيان و جمع كثيري از مردم منطقه و جهان تقسيم كرده است، از اين روي خانواده آسيب ديدگان و جان باختگان، اين فاجعه را تاب خواهند آورد و جهان بار ديگر شاهد خواهد بود كه ايرانيان مردمان معروف همان دياري هستند كه شاعرشان سروده است: چو عضوي به دردآورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار.
همدلي عظيم ايجاد شده بار ديگر به جهانيان نشان داده است، بني آدم جمع خوب ، پراحساس و نجيبي دارند در ايران.

*منبع:اميد ملي ايرانيان/1بهمن 95
*اول*انتشاردهنده:عليرضا فرجي
۰ نفر