۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82394616
T T
۰ نفر
14 نظامی تركیه درحمله انتحاری داعش درالباب سوریه كشته وزخمی شدند

آنكارا – ایرنا – رسانه های تركیه روز جمعه با كد فوری ازكشته و زخمی شدن 14 نظامی این كشور در حومه شهر الباب در خاك سوریه توسط یك حمله انتحاری داعش خبر دادند.

براساس این گزارش، گفته می شود پنح نفر در جریان این حمله كشته و 9 تن دیگر زخمی شده اند.
در اطلاعیه ارتش تركیه آمده است: این حمله در منطقه سوفلانیه در نزدیكی الباب صورت گرفته است.
عناصر داعش با یك دستگاه خودروی بمب گذاری شده به نیروهای تركیه در سوفلانیه كه روز گذشته به تصرف نیروهای ترك در آمده بود، حمله كرده است .
براساس اعلام فكری ایشیك وزیر دفاع تركیه تاكنون دو هزار كیلومتر از این منطقه پاكسازی شده است.
تركیه تاكنون فقط در این منطقه بیش از 25 تن از نظامیان خود را از دست داده است.
كل تلفات تركیه در قالب عملیات سپر فرات تا كنون 55 نفر می باشد.
تركیه مدعی است بعد از پاكسازی الباب به سوی رقه و منبچ رفته و این مناطق را نیز از عناصر تروریستی پاكسازی خواهد كرد.
منطقه الباب برای تركیه اهمیت استراژیك دارد، چرا كه كردهای مسلح نیز درصدد به تصرف درآوردن این منطقه هستند، به همین دلیل است كه آنكارا می ترسد كه كنترل این شهر از سوی كردها باعث تقویت جریان های جدایی طلبانه در داخل خاك خود شود، همه تلاش خود را به كار گرفته است تا مانع موفقیت نیروهای مسلح كرد در این منطقه شود.
تركیه از سوم شهریور 95 (24 آگوست) گذشته عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع كرده و به گفته ارتش این كشور تا كنون بیش از یك هزار و 600 كیلومتر در منطقه از عناصر تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی پاكسازی شده است.
تركیه بر آن است تا منطقه ای امن به وسعت پنج هزار كیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیك به 100 كیلومتر و عمق 50 كیلومتر ایجاد كند.
آنكارا با ادعای این كه وجود عناصر تروریستی داعش و گروه های PYD/YPG تهدیدی علیه امنیت ملی و مرزهای بین المللی این كشور است، تاكید دارد این منطقه را از عناصر تروریستی پاكسازی و منطقه ای امن برای اسكان آوارگان سوری ایجاد خواهد كرد.
از نظر تركیه، PYD/YPG شاخه ای از حزب كارگران كردستان تركیه (پ ك ك) است و این كشور بیم آن دارد كه این گروه ها منطقه خودمختاری را در شمال سوریه تشكیل داده تمامیت ارضی و امنیت ملی این كشور را به مخاطره بیندازند.
خاورم/2011**انتشاردهنده: عزیز موسوی

سرخط اخبار جهان