جمع آوري آثار شهداي چهارمحال و بختياري به صورت مستمر انجام شود

شهركرد – ايرنا – نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد گفت: جمع آوري آثار شهدا بايد به صورت مستمر و ادامه دار صورت گيرد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نكونام چهارشنبه شب در شوراي فرهنگ عمومي چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: جمع آوري آثار شهدا در يك مكان به طور متمركز و نگهداري از آن ها از مهمترين مسائل مربوط به تاريخ انقلاب اسلامي ايران است.
وي افزود: ترويج فرهنگ ايثار وشهادت و انتقال آن به نسل هاي آينده به عنوان يكي از برنامه هاي فرهنگي اولويت دار بايد در دستور كار مسئولان مربوطه باشد.
نكونام در بخش ديگري از سخنان خود به نزديكي ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي اشاره و تصريح كرد: هم اينك دهه فجر در انقلاب اسلامي ايران ثبات يافته است.
وي يادآور شد: محتواي انقلاب اسلامي ايران نور تابنده و روشن است و بايد با نوع عملكرد مسئولان خودش را نشان دهد.
نكونام گفت: كم توجهي و يا بي توجهي به اقتصاد مقاومتي باعث لطمه خوردن به ايمان فرهنگي مي شود.
وي افزود: رعايت عدالت، اعتدال و انصاف بايد در بخش هاي مختلف مورد توجه همگان قرار گيرد.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد تصريح كرد: اعتدال بايد به درستي شناخته و معنا گردد و نبايد قرباني افكار سياسي و سليقه اي شود.
وي يادآور شد: دهه فجر انقلاب اسلامي فرصت بسيار خوبي براي پرداختن به بين اقدامات نظام جمهوري اسلامي در 38 سال گذشته است.
نكونام اظهار كرد: مردم، مسئولان و قشرهاي مختلف نبايد با تنگ نظري همديگر را خراب كنند، بلكه بايستي در راستاي تقويت يكديگر كوشا باشند.
استاندار چهارمحال و بختياري نيز گفت: طرح مشترك مباحث اجتماعي در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) هر چه سريع تر تهيه و تدوين شود.
قاسم سليماني دشتكي تاكيد كرد: آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام خدمات فراواني را در كشور انجام داده اند.
وي افزود: به همين منظور و در راستاي قدرداني از زحمات اين مجاهد نستوه بايد پس از سپري كردن مراحل قانوني ميدان، خيابان و يا مكان هاي عمومي در تمامي شهرستان هاي چهارمحال و بختياري به نام ايشان نامگذاري شود.
سليماني دشتكي تصريح كرد:حضور مسئولان و مديران كل دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري در شهرستان هاي 9 گانه استان و تشريح عملكرد نظام جمهوري اسلامي و به ويژه دولت يازدهم براي مردم يكي از برنامه هاي امسال دهه فجر انقلاب اسلامي است.
نايب رئيس شوراي فرهنگ عمومي چهارمحال و بختياري گفت: ايجاد وفاق، وحدت رويه و تعامل بين مردم، مسئولان و قشرهاي مختلف استان و جلوگيري از هرگونه حاشيه در دستور كاران ارشد اين استان قرار دارد.
وي اظهار كرد: ميزان پيشرفت فيزيكي و اقدامات صورت گرفته تمامي پروژه ها و طرح هاي چهارمحال و بختياري در بخش هاي مختلف مشخص است.
سليماني دشتكي افزود: هدايت برگزاري برنامه هاي يادواره شهدا به سمت و سوي مردمي مي تواند در ارتقاي معنويت اين برنامه ها بيفزايد.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران چهارمحال و بختياري نيز گفت: از سال 1385 تا پايان 1393 حدود 400 هزار اثر از شهداي اين استان جمع آوري شده است.
فريبرز نجفي تاكيد كرد: همين راستا چهار هزار ساعت مصاحبه از پدران و مادران شهداي چهارمحال و بختياري تهيه شد.
وي با اشاره به ترميم 80 درصد تابلوهاي تمثال شهداي چهارمحال و بختياري افزود: 20 درصد بقيه نيز تا 12 اسفند امسال ترميم مي شود.
نجفي به برگزاري 117 يادواره شهدا در نقاط مختلف چهارمحال و بختياري در سال گذشته اشاره و تصريح كرد: اين تعداد در نيمه نخست امسال 86 مورد بوده است.
تعدادي از مديران كل دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري در خصوص طرح هاي مختلف مرتبط با فرهنگ عمومي گزارش هايي را ارائه كردند.
چهارمحال و بختياري دو هزار و 400شهيد را تقديم انقلاب اسلامي ايران كرده است.
خبرنگار: وحيد رئيسي دهكردي** انتشار دهنده:محمود رئيسي
7362/2097

سرخط اخبار استان‌ها