با تدوين منشور حقوق شهروندي اصول مغفول مانده قانون اساسي مورد توجه قرار گرفت

گناباد-ايرنا- فرماندار گناباد گفت: با تدوين منشور حقوق شهروندي توسط دولت يازدهم و رئيس جمهور، اصول مغفول مانده قانون اساسي دوباره مورد توجه قرار گرفت.

محمد علي نبي پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حقوق شهروندي موضوع جديدي نيست و در قانون اساسي به آن پرداخته شده بود و رياست جمهوري با تدوين و ابلاغ اين منشور برخي از اصول مورد غفلت قرار گرفته آن را دوباره در كانون توجه عمومي جامعه قرار داد.
وي از تدوين منشورحقوق شهروندي به عنوان تاكيدي دوباره بر حقوق عمومي مردم و حفظ كرامت آنان به عنوان يكي از ارزشهاي دين مبين اسلام ياد كرد و گفت: دولت يازدهم با اين اقدام، ضرورت توجه به اين مسائل را در جامعه يادآور شد.
وي تصريح كرد: تدوين اين منشور نه تنها براي دولت بلكه براي نظام جمهوري اسلامي از اهميت به سزايي برخوردار است و در آن بر حفظ حقوق افراد از جمله در بخشهاي مسكن، اشتغال، خانواده، رفاه و تامين اجتماعي و مبارزه با فساد اداري به صورت مشخص تر تاكيد شده است.
وي افزود: براي آنكه منشور حقوق شهروندي به اهداف خود دست يابد بايد به صورت لوايح توسط دولت به مجلس شوراي اسلامي ارائه و بعد از تصويب قوانين در مجلس براي اجرايي كردن آن به دولت ابلاغ شود.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري 29 آذر ماه سال جاري منشور حقوق شهروندي را شامل 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و كارهاي اجرا و نظارت بر حسن اجراي حقوق آن و همچنين ارجاعات قانوني مواد آن را امضاء و رونمايي كرد.
گناباد در فاصله 287 كيلومتري مشهد و جنوب استان خراسان رضوي واقع است.
7545/2095/ 6012 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني

سرخط اخبار استان‌ها