۱۴ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۲۳
کد خبر: 82373379
T T
۰ نفر
واكنش مجمع روحانیون مبارز به درج اظهاراتی كذب در خصوص امام راحل(ره)

تهران - ایرنا - مجمع روحانیون مبارز نسبت به درج اظهارات فردی با نام آیت الله میرزا علی آقاخراسانی در خصوص امام راحل(ره) در ویژه نامه نكوداشت آیت الله میلانی بشدت ابراز تاسف كرد.

به گزارش ایرنا، سایت رسمی مجمع روحانیون مبارز سه شنبه شب اعلام كرد، در جلسه دوشنبه شب خود، با مرور بر اخبار فرهنگی و سیاسی داخلی و خارجی از كشتار مردم بی دفاع به دست تروریستهای تكفیری در عراق و در تركیه ابراز تاسف كرد، همچنین حملات هواپیماهای آل سعود به مناطق مسكونی و مردم مظلوم یمن كه با سكوت رسانه های غربی و مجامع بین المللی همراه است محكوم شد.
در این جلسه با تقدیر از برگزاری مراسم نكوداشت مرحوم آیت الله العظمی میلانی نسبت به درج اظهارات فردی با نام آیت الله میرزا علی آقاخراسانی در ویژه نامه این نكوداشت ابراز تاسف شدید شد.
در این اظهارات كه گوینده آن مجهول الهویه است مضمونی به این شرح آمده است كه آقای خمینی پیش از آزادی نامه ای را امضاء كرده است كه در آن تعهد داده است كه در سیاست دخالت نكند. این ادعای عاری از حقیقت برگرفته از دروغ پردازی ساواك شاه است كه حضرت امام رضوان الله تعالی علیه چند روز پس از آزادی و بازگشت به قم به شدت آن را تكذیب كرده اند.متن بخشی از سخنان امام در 21 فروردین سال 1343 چنین است:
“چند روز است آزاد شده ام،…… روزنامه اطلاعات سه شنبه 18 فروردین 43 را به من دادند، من از آقایان گله دارم كه چرا زودتر به من ندادند، و در این روزنامه كثیف اطلاعات تحت عنوان 'اتحادمقدس' در سرمقاله نوشته بودند كه با روحانیت تفاهم شده و روحانیون با 'انقلاب سفید' شاه وملت موافق هستند! كدام انقلاب؟ كدام ملت؟ این انقلاب مربوط به روحانیت و مردم است؟! ……. اگر روزنامه اطلاعات جبران نكند با عكس العمل شدید ما مواجه خواهد شد……خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد كرد با سر نیزه نمیشود اصلاحات كرد…. در روزنامه (13/5/1342) كه مرا از زندان به قیطریه آوردند نوشتند كه مفهومش این بود كه روحانیت در سیاست مداخله نخواهد كرد، من الان حقیقت این موضوع را برای شما بیان میكنم آمد یك نفر از اشخاصی كه میل ندارم اسمش را بیاورم، گفت آقا سیاست عبارت است از دروغ گفتن، خدعه، فریب، نیرنگ، خلاصه پدر سوختگی است و آن را شما برای ما بگذارید….. گفتم ما از اول وارد این سیاست كه شما میگویید نبوده ایم.” (صحیفه امام جلد یك)
با توجه به این سند قطعی در تكذیب دروغپردازی های ساواك و دیگر عوامل رژیم پهلوی و بی اساس بودن ادعای میرزاعلی آقای خراسانی، غفلت و سهل انگاری دوستان دست اندركار این ویژه نامه نابخشودنی است، امیدواریم كه خود به گونه ای شایسته جبران كنند.
سیام**6084**1449*تنظیم:امیر خان زاده*انتشار:امیر كاردان راد
۰ نفر