۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۸:۵۶
کد خبر: 82370354
T T
۰ نفر
امين زاده: صنايع مستقر در شهرستان ها به مسئوليت اجتماعي خود عمل كنند

آبادان - ايرنا - دستيار رئيس جمهوري در امور حقوق شهروندي از صنايع و شركت هاي بزرگ مستقر در شهرستان ها به ويژه استان خوزستان خواست، به مسئوليت اجتماعي خود در قبال شهروندان توجه كنند.

به گزارش ايرنا الهام امين زاده روز يكشنبه در سفر به شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران با تاكيد بر لزوم توجه صنايع و شركت ها به مسئوليت‌هاي اجتماعي خود در قبال شهر و شهروندان، گفت: شواهد نشان مي‌دهد كه صنايع توجه كمي به زندگي اجتماعي ساكنان اين مناطق داشته‌اند و توسعه‌ مورد نظر محقق نشده است.
وي ادامه داد: صنايع بايد علاوه بر توجه به توسعه اجتماعي و شهري، ملاحظات زيست محيطي را مدنظر قرار دهند.
امين زاده افزود: لازم است شركت ها و صنايع به مسئوليت هاي اجتماعي خود در قبال شهروندان نظير حفظ محيط زيست، مدرسه سازي، تامين زيرساخت ها، پل سازي و راهسازي توجه كنند.
** اختيارات فرمانداران افزايش مي يابد
دستيار رئيس جمهوري در امور حقوق شهروندي در اين سفر در بخش ديگري از سخنانش، تفويض اختيارات به استانداران و فرمانداران را راهبرد دولت يازدهم خواند و گفت: اختيارات بايد با توجه به مسئوليت ها افزايش يابد.
امين زاده افزود: بايد اداره استان ها و شهرستان ها در اقتصاد، سياست و ديگر بخش ها در نمايندگان حكومت كه همان استانداران و فرمانداران است متبلور شود.
وي همچنين با بيان ظرفيت هاي استان خوزستان به ويژه آبادان در بخش هاي انرژي، كشاورزي، دسترسي به منابع آبي و سرمايه انساني، گفت: آبادان به عنوان شهرستان پايلوت كشور در تحقق حقوق شهروندي در بخش هاي زنان و كشاورزي انتخاب شده است.
وي اضافه كرد: سفر امروز به آبادان، نخستين سفر پس از رونمايي از سند حقوق شهروندي است و آبادان مي تواند در تحقق اين سند پايلوت شود.
به گزارش ايرنا، دستيار رئيس جمهوري در امور شهروندي در سفر به شهرستان آبادان، از روستاي نقشه حير از توابع بخش مركزي اروندكنار ديدن كرده و از نزديك در جريان مشكلات اهالي اين روستاها قرار گرفت.
كمبود آب شرب مناسب، نبود ايستگاه پمپاژ آب براي آبرساني مناسب به نخيلات، وجود گرازهاي وحشي و نبود سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان از كمبودهايي بود كه روستائيان، رسيدگي به آن را از دستيار رئيس جمهوري خواستار شدند.
7104/6125/1772 خبرنگار: مسعود گادار ** انتشاردهنده: مجيد ملازاده
۰ نفر