1900 هكتار از اراضي ملي در سيستان و بلوچستان رفع تصرف شده است

زاهدان - ايرنا - رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: هزار و 900 هكتار از اراضي ملي استان از ابتداي امسال تا كنون رفع تصرف شده است و اين روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام ابراهيم حميدي روز يكشنبه در نشست شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي سيستان و بلوچستان در محل سرسراي دادگستري استان در زاهدان اظهار داشت: دستگاه هاي دست اندر كار در اين بخش بايد از زمين هايي كه رفع تصرف مي شود مراقبت كنند تا دوباره به دست افراد سودجو بيافتد.
وي گفت: با توجه به اينكه يكي از دغدغه هاي مهم رهبر معظم انقلاب در چند دهه اخير هجمه افراد سودجو به اراضي ملي بوده است، رفع تصرف از اراضي ملي در اولويت دستگاه قضا قرار دارد و در اين مسير از هيچ تلاشي فروگذار نيست.
وي بيان كرد: تهديدات جدي در منابع طبيعي و ملي توسط افراد سودجو انجام مي شود كه مي طلبد تمام دستگاه هاي دست اندركار در اين زمينه همكاري هاي لازم را با يكديگر داشته باشند.
وي ادامه داد: افراد سودجو بدانند كه دستگاه قضايي و ساير دستگاه هاي دست اندركار، در حفظ اراضي ملي كوتاه نخواهند آمد و با شدت با آنان برخورد مي شود.
رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: اراضي ملي از منابع كشور است و تهديد تصرف اين اراضي بايد از سوي دستگاه هاي اجرايي سيستان و بلوچستان جدي گرفته شود.
حجت الاسلام حميدي اظهار داشت: حفظ و حراست از اراضي ملي مسئوليتي بر دوش دستگاه هاي اجرايي است و بايد بر اين امر نظارت كافي را داشته باشند.
وي بيان كرد: با توجه به اينكه دستگاه هاي دست اندركار هزينه هاي بسيار زيادي براي رفع تصرف اراضي ملي متحمل مي شوند، حفظ اين زمين ها بعد از رفع تصرف يك امر ضروري است.
رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان با اشاره به برداشت هاي غيرمجاز از منابع آبهاي زيرزميني استان گفت: يكي ديگر از اولويت هاي دستگاه قضا و شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي استان برخورد با افراد حفر كننده چاه هاي غير مجاز است.
حجت الاسلام حميدي اظهار داشت: تا كنون 70 حلقه چاه غير مجاز در سيستان و بلوچستان پلمپ شده و پلمپ 900 حلقه چاه ديگر هم در دستور كار قرار دارد.
وي ادامه داد: دستورات قضايي براي پلمپ اين تعداد حلقه چاه غير مجاز صادر شده و به زودي اين كار انجام مي شود.
وي افزود: در چند روز اخير 71 هكتار از اراضي مربوط به شهرداري در حاشيه شهر زاهدان با دستور قضايي رفع تصرف شده است.
وي خاطر نشان كرد: افراد سودجو كه در حاشيه شهر زاهدان به دنبال تصرف اراضي ملي هستند بدانند كه دستگاه قضايي به صورت جد با آنان برخورد خواهد كرد.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان نيز در اين نشست گفت: براي حفظ بيت المال از هيچ تلاشي فرو گذار نيستيم و به طور جدي اين موضوع را پيگيري مي كنيم.
حجت‌الاسلام علي موحدي ‌راد اظهار داشت: تمام دستگاه هاي دولتي بايد با يكديگر همكاري كنند تا بتوان از حقوق بيت المال صيانت كرد.
وي تصريح كرد: با پذيرش پست و مقام اگر در انجام وظيفه كوتاهي شود حق الناس است و بايد پاسخگوي همه مردم سيستان و بلوچستان باشيم.
3213**3042 خبرنگار: اكبر نوري **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها