۱۱ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۴۰
کد خبر: 82369137
T T
۰ نفر
ميان 2 طايفه شهلي بر و بساوند در خاش صلح برقرار شد

زاهدان - ايرنا - با تلاش و پيگيري هاي علما، بزرگان و معتمدان خاش و ايرانشهر صلح و سازش ميان 2 طايفه شهلي بر و بساوند در روستاي گونيچ بخش مركزي خاش برقرار شد.

به گزارش ايرنا نتيجه درگيري و اختلاف ميان اين 2 طايفه 6 كشته و خسارت هاي فراوان مالي بوده كه پس از چند سال اختلاف، طرفين صلح و سازش كردند.
امام جمعه مسجد جامع الخليل اهل سنت خاش روز شنبه در مراسم صلح و سازش اين 2 طايفه گفت: قتل و برادركشي و از همه بدتر از بين بردن فرد مسلمان به عنوان امري بسيار زشت و نكوهيده از ديدگاه اسلام و شريعت ديني حرام و به شدت محكوم است.
مولوي محمدعثمان قلندرزهي افزود: اسلام دين اخوت، برادري، رحمت و گذشت است و به فرد فرد امت اسلامي توصيه مي شود كه از مسيرهاي اختلاف، جدايي و خشونت فاصله گيرند.
وي از برنامه ريزي هاي خوب و خيرخواهانه علما، معتمدان و ريش سفيدان شاخص و شوراهاي اسلامي خاش و ايرانشهر، مسئولان و اعضاي شوراي تامين اين شهرستان به ويژه حاج فرهاد بساوند و حاج الله بخش شهلي بر براي برقراري صلح و آشتي ميان طرفين درگير قدرداني كرد.
مولوي نظرمحمد ديدگاه از علماي شاخص ايرانشهر نيز در اين مراسم بيان كرد: همه پريشاني ها و گرفتاري هاي امت اسلامي بر اثر همين اختلافات و جدايي هاست.
وي اظهار داشت: جاي تاسف و نگراني است كه برادران، اقوام نزديك و امت اسلامي همديگر را با دستان خود از بين مي برند.
ميرمراد مارندگاني از كارشناسان دستگاه قضائي و رئيس شوراي اسلامي شهرستان خاش نيز گفت: نتيجه فاصله گرفتن از دين و مسيرهاي اخلاقي و كرامت انساني، خشونت و گرايش به جنايت هاي فجيع، قتل و برادركشي است.
وي از گذشت طرفين درگير قدرداني كرد و افزود: هر چه جامعه به سمت دور شدن از اختلافات پيش رود، امنيت و توسعه بيشتر به منطقه هديه مي شود.
خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042 خبرنگار: محمدامين ميربلوچزهي **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي

سرخط اخبار استان‌ها