پارتی بازی، پرداخت نشدن حقوق و بیمه كارگران و تجدید مناقصه مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه شورای شهر بجنورد

بجنورد- ایرنا- گلایه های برخی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد از تصمیم های متناقض این شورا، پارتی بازی، پرداخت نشدن حقوق و بیمه كارگران و تجدید مناقصه روز بازار از جمله مهمترین موضوع های مطرح شده در جلسه شورای شهر بجنورد بود.

به گزارش ایرنا ، اعظم السادات افشین فر در نشست علنی شنبه شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: 12 نفر تحصیل كرده عضو شورای شهر و با قانون هم آشنا هستیم اما در همین جلسه تصمیم های متناقض گرفته می شود.
وی با اشاره به مكاتبه ها برای استخدام در شهرداری و یا موافقت با جابه جایی نیروها در شهرداری های استان افزود: اقایان در استانداری وقتی برای ما تصمیم می گیرند یا شاهد استفاده از پارتی بازی (بند پی) و یا سفارش های پیامكی در استخدامی ها هستیم این مكاتبه ها برای چیست.
به گزارش ایرنا ، بررسی لایحه شهرداری بجنورد مبنی بر افزایش میزان تخفیف ها به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر دیگر دستور كار شورای شهر بود.
در این نشست اعضای شورای شهر با ارایه تخفیف 30درصدی در عوارض ساختمانی ,عوارض نوسازی و پسماند, عوارض كسب و پیشه ارزش معاملاتی كمیسیون ماده 100 و بدهكاران شهرداری طی بازه زمانی اول بهمن ماه تا 15 اسفند ماه موافقت كردند.
*** اجاره روزبازار بجنورد دوباره به مناقصه می رود
به گزارش ایرنا در این نسشت همچنین گفته شد اجاره روز بازار بجنورد به علت ایراد فرمانداری دوباره به مناقصه می رود.
روزبازار بجنورد به علت ایرادی كه فرمانداری به فرایند مصوبه شورای شهر گرفته، قابلیت اجرایی ندارد.
رئیس شورای شهر بجنورد در این باره گفت: عدم ارایه رزومه برنده مناقصه و نبود سابقه راهبردی در فعالیت های برنده مناقصه قبلی مورد تایید فرمانداری نیست.
رضا فیروزه عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در این باره گفت: این ایراد به شهرداری وارد است كه از ابتدا، داشتن سابقه و ارایه رزومه را در شرایط مناقصه ذكر نكرده بود.
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در این نشست از تاخیر در پرداخت حقوق معوق كارگران فضای سبز انتقاد كرد و گفت:اكنون بیش از دوماه از پایان قرارداد این كارگران با شركت تمیزگل به عنوان شركت واسطه، گذشته است اما هنوز اقدامی نشده است.
جمشید گریوانی اظهار داشت: اكنون شاهد تجمع اعتراض كارگران مقابل استانداری بوده ایم و این تلنگری برای ما است و باید تدبیری در این زمینه داشته باشیم.
وی به گلایه سلاخی های كشتارگاه اشاره كرد و افزود: این كاركنان دو ماه است حقوق نگرفته اند و برخی با 20 سال سابقه هنوز حقوق مناسبی ندارند و حق بیمه نیز چهار ماه پرداخت نشده است و وضعیت كاری شان معلوم نیست.
گریوانی با اشاره مغفول ماندن مصوبه قطعه هنرمندان در یكی از آرامستان های بجنورد گفت: تاكنون اقدامی برای آماده سازی این قطعه اقدام نشده است.
1744** انتشاردهنده : علی اصغرافتاده

سرخط اخبار استان‌ها