۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82368621
T T
۰ نفر
میرسلیم: در انتخابات 96 به دنبال قدرت، شهرت و مقام پرستی نیستم

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واكنش به نظر حزب موتلفه اسلامی درباره نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی این پیشنهاد مطرح شد، گفتم برای خدمت آماده ام اما بدنبال قدرت، شهرت و مقام پرستی نیستم.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، سید مصطفی میرسلیم این مطلب را در اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستانهای این حزب مطرح كرد.
وی با طرح این سوال كه آیا از روند تحقق آرمان‌های انقلاب طی 37 سال اخیر رضایت داشته ایم یا خیر، افزود: این مساله به مفهوم آن نیست كه بخواهیم كل عملكرد دولت‌ها و مدیران را در 37 سال گذشته زیر سوال ببریم، چراكه هردولت و فردی زحمت خود را كشیده اما كارهای زمین مانده زیاد است.
رییس شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: باید كارهای زیادی انجام دهیم تا بتوانیم بگوییم شان انقلاب اسلامی را محترم شمرده ایم. من با توجه به این مهم پیشنهاد دوستان برای نامزدی را پذیرفته‌ام.
میرسلیم به تجربیات اجرایی خود اشاره كرد و گفت: من درس‌های زیادی را هم از مرحوم آیت‌الله مهدوی كنی گرفته ام. وقتی ایشان مسئولیت وزارت كشور و سپس تصدی نخست وزیری را بعد از شهید رجایی برعهده گرفت، من شاگردشان بودم و آن مرحوم را یاری می‌كردم.
وی ادامه داد: من با تمام روسای جمهوری از بنی صدر گرفته تا آقای حسن روحانی كار كرده‌ام؛ البته این همكاری‌ها فقط برای خدمت به نظام بوده است و تاكنون از هیچ كاری دریغ نكرده‌ام.
رییس شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی اضافه كرد: من حتی در دولت موقت هم كار كرده‌ام چراكه دولت موقت در وزارت كشور خود چیزی نداشت و همه استانداران، فرمانداران و بخشداران طاغوتی بودند و از كشور فرار كرده بودند. یعنی در آن مقطع اگر می‌خواستیم انتخابات و همه پرسی برگزار كنیم، نمی‌دانستیم با كدام امكانات و نیرویی در وزارت كشور این مهم را انجام دهیم.
میرسلیم با بیان اینكه من درس‌های زیادی را هم از مرحوم عسگراولادی گرفتم، گفت: بلندنظری و آینده نگری ایشان مثال زدنی بود و حزب موتلفه اسلامی دیگر همانند مرحوم عسگراولادی را به خود نخواهد دید. امروز هم موتلفه اسلامی هرچه از خود دارد مدیون مدیریت آن مرحوم است.
رییس شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان كرد: من بعنوان سید مصطفی میرسلیم باید نشان دهم كه می‌توانم پاسخگوی توقعاتی كه در موتلفه اسلامی نسبت به نامزد ریاست جمهوری وجود دارد باشم. من فكر می‌كنم با اتكا به سوابقی كه وجود دارد، تحقق این توقعات میسر خواهد شد.
میرسلیم گفت: موتلفه اسلامی قصد ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری 96 را دارد نه سید مصطفی میرسلیم، موتلفه اسلامی به بنده ماموریت داده است تا اهداف و راهبردهای تعیین شده حزب را در صحنه انتخابات ریاست جمهوری محقق كنم.
وی افزود: ما بلحاظ كارشناسی، اطلاعاتی، سازماندهی و مباشرت در تبلیغ باید نشان دهیم كه چگونه یك تشكیلات می‌تواند خداپسندانه و موفقیت آمیز عمل كند.
عضو شورای مركزی موتلفه اسلامی با بیان اینكه رئیس‌جمهوری شخصا مسئول گماردن 350 نفر بصورت مستقیم و 3 هزار نفر بصورت غیرمستقیم است، افزود: آیا ما در استانها می‌توانیم افرادی را به آسانی پیدا كنیم كه مناسب پیشبرد اهداف انقلاب باشند؟ ما ضربه ها و صدمات بسیاری از آقازاده بازی ها در كشور خورده ایم. ما اصلا در حزب فعالیت می‌كنیم كه بگوییم متكی به فامیل بازی و آقازاده پروری نیستیم؛ ما مبتنی بر شایسته سالاری هستیم.
میرسلیم در ادامه با بیان اینكه دستیابی به اهداف و آرمان ها میسر نخواهد شد مگر اینكه ملت در حول محور رهبری یكدست حركت كرده و یكپارچگی خود را حفظ كنند، گفت: همه آقایان باید این مهم را بدانند كه رهنمود تنها از جانب رهبری صادر می‌شود و دیگر بزرگان این كشور هم باید خود را ذیل رهبری تعریف كنند.
وی با تاكید بر اینكه ما امروز در جامعه با موضوعی به نام دوقطبی مواجه هستیم و این مساله به معنای عدم یكپارچگی در كشور است، اظهار كرد: عده‌ای محور ولایت را تعارفی و از روی رودربایستی پذیرفته اند و چون نمی‌توانند با رهبری مخالفت كنند، بدنبال دوقطبی سازی كاذب هستند.
رییس شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت: موتلفه اسلامی باید به صحنه بیاید و تلاش كند یكپارچگی را حول محور رهبری محقق سازد؛ برای تحقق این مهم باید فداكاری كرد.
میرسلیم با اشاره به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی در كشور تصریح كرد: این مساله چندین سال است كه دل رهبری را به رنج آورده است و می‌تواند همانند یك موریانه شاكله نظام را نابود كند. متاسفانه امروز در هر اداره ای كه می‌روید با مقوله زیرمیزی و رشوه مواجه می‌شوید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه رهبر معظم انقلاب رگه های انحراف و ایجاد فساد اداری و اقتصادی را از دوران ریاست‌جمهوری خود تشخیص دادند و با آن مبارزه كردند، گفت: امروز كسی نمی‌تواند حتی یك مساله انحرافی و فساد اقتصادی در ارتباط با آقازاده‌ها و خانواده آیت الله خامنه ای پیدا كند.
میرسلیم یكی از دلایل فراگیری فساد در كشور را هزینه كردن عده ای از بیت‌المال برای خود و گروه‌ متبوع‌شان دانست و تصریح كرد: برخی می‌گویند ما از بیت المال در راستای خدمت به مردم بهره می‌بریم درحالی كه از بیت‌المال برای خودشان هزینه می‌كنند. این اتفاق یعنی برخی افراد برمبنای فساد و تبعیض در جامعه رشد می‌كنند.
وی همچنین با اشاره به معضل بیكاری و پایین بودن نرخ اشتغال در كشور، اظهار كرد: ریشه بسیاری از مفاسد در جامعه را باید در نرخ بیكاری جستجو كنیم.
به گفته میرسلیم معنی افزایش اشتغال بالابردن آمار كارمندان دولت نیست چراكه براساس سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری، باید در راستای كاهش حجم دولت حركت كنیم. امروز كار بجایی رسیده است كه 90 درصد بودجه دولت، بودجه جاری است، یعنی عمده بودجه كشور صرف واریز حقوق كارمندان می‌شود. به این پدیده اشتغال نمی‌گویند بلكه كاملا ضداشتغال است.
رییس شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی تصریح كرد: آیا می‌دانید اگر تنها بخشی از این 250 هزار میلیارد تومانی كه ریخت و پاش شد را صرف اشتغال جوانان می‌كردیم، چقدر می‌توانستیم در جامعه شغل ایجاد كنیم؟ اگر ما نتوانیم در زمینه اشتغال كاری در كشور كنیم، درواقع هیچ خدمت موثری را انجام نداده ایم.
میرسلیم با اشاره به برخی آمارهای غیرواقعی در كشور، گفت: متاسفانه در محضر رهبر معظم انقلاب و در روز میلاد پیامبر اكرم(ص) می‌گویند به ملت ایران تبریك می‌گوییم كه نرخ رشد اقتصادی كشور به 7٫4 درصد رسیده است؛ آیا كسی كه این آمار را می‌دهد، می‌داند نرخ رشد 7٫4 درصدی یعنی چی؟ یعنی با این نرخ رشد ما نباید هیچ مشكلی اعم از بیكاری و ركود اقتصادی در كشور داشته باشیم.
وی دو سوم نرخ رشد 7٫4 درصدی را متعلق به فروش نفت دانست و تاكید كرد: دولت در واقع نفت‌هایی كه به فروش رسانده و پول آن‌ هم هنوز در بانك های خارجی مانده است را در نرخ رشد حساب می‌كند؛ این چه صداقتی است؟ اگر قرار است ما هم از این حرف‌ها بزنیم، بهتر است كه اصلا به صحنه نیاییم.
میرسلیم با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی، گفت: آمار تعداد معتادان در جامعه ما رو به افزایش است. افزایش اعتیاد هم باعث فروپاشی خانواده ها و طلاق می‌شود و باعث خواهد شد تعداد زن های سرپرست خانوار در كشور بالا برود.
رئیس شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی تصریح كرد: اگر در ارتباط با آسیب های اجتماعی چاره جویی نكنیم، جمهوری اسلامی بر باد خواهد رفت. متاسفانه سران قوا كار موثری برای حل معضلات اجتماعی نكرده اند.
وی تصریح كرد: ما باید برای كاهش آسیب های اجتماعی و تحكیم بنیاد خانواده ها حرف برای گفتن داشته باشیم. چاره حل این مسائل این نیست كه فقط حرف مفت بزنیم بلكه باید طرح‌های عملیاتی پیشنهاد كنیم و چاره جویانه وارد صحنه شویم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
سیام**1058**1429
دریافت: محمد افضلی**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست