۹ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۶
کد خبر: 82366166
T T
۰ نفر
كنترل آسيب هاي اجتماعي درالبرز نيازمند كار ويژه است

كرج-ايرنا- رئيس كل دادگستري البرز گفت:كنترل آسيب هاي اجتماعي در استان با توجه به شرايط خاص آن نيازمند كار ويژه است.

به گزارش ايرنا، احمد فاضليان روز پنجشنبه در اولين همايش ملي يافته هاي نوين در علوم انساني و امنيت اجتماعي با اشاره به شرايط استان افزود: ميزان رشد جمعيت دراستان 3.4 درصد است كه اين ميزان رشد برگرفته از رشد مهاجرت گسترده و بي رويه به البرز است.
وي اضافه كرد:مهاجرت بي رويه سبب ايجاد 15 اقامتگاه غيررسمي و به تبع آن افزايش حاشيه نشيني و منشا بسياري از جرايم و تخلفات است.
فاضليان گفت:ضعف شديد زير ساخت هاي البرز، ترددمسافران 15 استان از مسيرهاي استان همه اين عوامل دست به دست هم مي دهند تا در البرز كار ويژه شود.
رئيس كل دادگستري البرز با بيان اينكه با وجود اين موارد ضريب امنيت در استان بالا است ، بيان داشت:رتبه البرز در سرقت 4، ضرب و جرح 9، توهين 23 و جرح غيرعمدي 16است .
فاضليان در ادامه به نقش امنيت در جامعه اشاره و اظهار داشت:امنيت پس از نيازهاي فيزيولوژي انسان ها نياز ضروري انسان ها مي باشد وقدر امنيت را كساني مي دانند كه دچار ناامني شده باشند.
وي افزود: اگر بخواهيم راجع به امنيت بپرسيم بايد از مردم سوريه، يمن و عراق پرسيده شود كه امنيت چقدر ارزش دارد.
فاضليان ادامه داد:علت اينكه غفلت مي كنيم اين است كه چون درگير ناامني نشده ايم و قدردان امنيت و كساني كه امنيت را ايجاد مي كنند نيستيم .
وي بيان داشت:همه آحاد جامعه بايد از امنيت پايدار برخوردار باشند و خود مردم هستند كه بايستي در درجه اول مسوول حفظ امنيت هستند و هر چقدر آثار امنيت در جامعه بالاتر باشد خود مردم به پايداري امنيت بيشتر كمك مي كنند و آنهايي كه از آثار امنيت بهره مي برند خودشان سبب پايداري بيشتر امنيت مي شوند.
6155/1535خبرنگار:وحيده عسكري ** انتشار دهنده : محمد عزيزپور