طرح هاي نظارتي بايد با مشاركت مردم، واردكنندگان و توزيع كنندگان تهيه و اجرايي شود

تهران- ايرنا- معاون پيشگيري از تخلفات سازمان تعزيرات حكومتي گفت: تهيه و اجراي طرح هاي نظارتي با همكاري و مشاركت مردم، وارد كنندگان و توزيع كنندگان هدف سازمان تعزيرات حكومتي در برگزاري اين طرح ها است.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ايرنا از سازمان تعزيرات حكومتي، محمد باراني با بيان اين مطلب كه طرح هاي نظارتي براي احقاق حقوق مردم اجرايي مي شود، اظهار كرد: براي داشتن بازخورد بهتر در زمينه پيشگيري بايد توليدكنندگان و واردكنندگان در اين زمينه نقش موثري ايفا كنند و مشاركت كافي را داشته باشند.
وي با بيان اين مطلب كه رويكرد سازمان به تعامل و همكاري با نهادهاي اثرگذاراست، افزود: سياست سازمان تعزيرات حكومتي بر اين است كه طرح ها را با همراهي مردم، واردكنندگان و شبكه توزيع تهيه و اجرايي كنيم.
در ادامه جلسه طحان پور رئيس اتحاديه لوازم خانگي با بيان اين كه تخلف در اين اتحاديه نيز وجود دارد، تصريح كرد: اتحاديه لوازم خانگي براي رسيدگي به تخلفات و جلوگيري از فعاليت متخلفان، آمادگي خود را براي همكاري با تمامي دستگاه هاي نظارتي اعلام مي كند.
تنهايي رئيس انجمن واردكنندگان كالاهاي خانگي و صوتي تصويري نيز در اين نشست صميمي به بيان مسائل اين صنف پرداخت و گفت: وقتي كالاي وارداتي به ظن قاچاق توقيف مي شود، حداقل يك ماه در انبار مي ماند و اين موجب وارد شدن خسارت به واردكنندگان است.
وي ادامه داد: در مورد خدمات پس از فروش هم بايد چاره اي انديشيد تا تنها كساني كه توسط شركت مادر تائيد مي شوند؛ امكان دريافت مجوز تامين كاري و خدمات پس از فروش داشته باشند.
در ادامه اين جلسه اعضاي انجمن واردكنندگان كالاهاي خانگي و صوتي و تصويري به بيان نظرات خود پرداختند و پيرامون مسائلي همچون فروش اينترنتي لوازم خانگي بحث و تبادل نظر شد.
در اين جلسه همچنين سازوكارتشكيل كارگروه مشترك به منظورانجام سياست گذاري و كارشناسي بررسي پيرامون موضوعات مشترك بين سازمان تعزيرات حكومتي و انجمن واردكنندگان كالاهاي خانگي و صوتي و تصويري براي هماهنگي و تعامل بيشتر اين دو نهاد تشكيل شد.
اجتمام*1724*٣٢٢٩
دريافت: حنانه شفيعي * انتشار: حسين فتح الهي