وزارت امور خارجه تلاش خود را برای كمك به نرگس كلباسی انجام خواهد داد

اصفهان - ایرنا - وزیر امور خارجه تاكید كرد: این وزارتخانه نهایت تلاش خود را برای كمك به نرگس كلباسی خیر اصفهانی كه در هند با مشكلات حقوقی مواجه شده است، به كار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، نرگس كلباسی اشتری بانوی نیكوكار ایرانی كه برای كودكان یتیم و معلول شرق هند پرورشگاه ساخته است، درسال 2014 به دلیل ناپدید شدن یكی از كودكان به قتل غیر عمد متهم شد.
محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در پاسخ به نامه جمعی از هنرمندان، اساتید و حقوقدانان كشور كه خواستار مساعدت های وزارت امورخارجه به این بانوی خیر شده بودند، اضافه كرد: وزارت امور خارجه حمایت از شهروندان ایرانی مقیم خارج اعم از دانشجویان، فرهیختگان، تجار و سایر هموطنان در اقصی نقاط جهان را وظیفه خود می داند و از همه توان و ظرفیت خود برای حمایت از آنان و استیفای حقوق آنها استفاده خواهد كرد.
در این نامه كه در كانال تلگرامی سخنگوی وزارت امور خارجه منشر شده، به نقل از ظریف آمده است: بخش های مرتبط وزارت امور خارجه از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و سركنسولگری كشورمان در حیدرآباد، همانگونه كه از ابتدای موضوع پیش قدم و پیش رو در كمك به این بانوی گرامی بوده اند، اینك نیز به طور مستمر وضعیت وی را تحت نظر دارند.
وی افزود: بخش های یاد شده برای كمك و آزادی هر چه سریع تر این بانوی نیكوكار با استفاده از ظرفیت های متعدد دیپلماتیك، كنسولی و حقوقی تلاش می كنند.
وزیر امور خارجه اضافه كرد: در جریان سفر اخیرم به هند نیز موضوع رسیدگی عادلانه به وضعیت سركار خانم كلباسی را در مذاكرات با مقامات عالی رتبه هندی مطرح كردم و اطمینان می دهم هدف همه ما رهایی فوری تر ایشان از این مصائب و مشكلات و رسیدگی عادلانه با در نظر گرفتن خدمات خیرخواهانه ایشان به محرومین است.
وی از توجه هنرمندان، اساتید و حقوقدانان كشورمان در قبال هموطنانمان در سراسر جهان تقدیر كرد و اطمینان داد كه وزارت امور خارجه تا حصول نتیجه مطلوب، مساعی خود را در این زمینه تداوم خواهد داد.
به گزارش ایرنا، نرگس كلباسی اشتری بانوی نیكوكار ایرانی كه برای كودكان یتیم و معلول شرق هند پرورشگاه ساخته است، درسال 2014 به دلیل ناپدید شدن یكی از كودكان به قتل غیر عمد متهم شد.
این بانوی نیكوكار ایرانی 15 آذر سال جاری از سوی دادگاه 'رایاگادا' در شرق هند به یك سال زندان و 300 هزار روپیه جریمه نقدی محكوم شد.
اشتری كه به دلیل این اتهام ممنوع الخروج شده و با احتمال زندان در صورت اثبات اتهام مواجه است ،با انتشار نامه ای در فضای مجازی درخواست كمك كرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با حمایت از 'نرگس كلباسی اشتری'، حسن نوریان سر كنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد را مسئول رسیدگی به پرونده وی كرد.
2093 ** خبرنگار و انتشار دهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها