۸ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82365241
T T
۰ نفر
55 هزارپناهجو امسال داوطلبانه از آلمان خارج شده اند

تهران - ایرنا - یك روزنامه آلمانی گزارش داد: حدود 55 هزار نفر از مهاجران غیرقانونی آلمان یا افرادی كه تقاضای پناهندگی شان رد شده است، در ماه های ژانویه تا نوامبر 2016 (دی 94 تا آبان 95) داوطلبانه آلمان را ترك كرده اند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه به نقل از روزنامه زوددویچه زایتونگ به استناد آماری دولتی گزارش داد این تعداد، تقریبا دوبرابر حدود 25 هزار نفری است كه از ابتدای سال 2016 میلادی تاكنون مجبور به خروج از آلمان شده اند.
این روزنامه آلمانی در شماره امروز (چهارشنبه) خود افزود: بیشتر این افراد به كشورهای آلبانی، صربستان، عراق، كوزو، افغانستان و ایران باز گردانده شده اند.
مقام های امنیتی آلمان پیشتر به خبرگزاری رویترز گفته بودند تعداد افرادی كه پس از رد تقاضای پناهندگی شان به كشورشان بازگردانده شده اند، در 11 ماه نخست سال كنونی میلادی به حدود 23 هزار و 800 نفر افزایش یافته است. شمار مهاجران اخراجی از آلمان در سراسر سال 2015 میلادی 20 هزار و 900 نفر بوده است.
روزنامه آلمانی نویه اُزنابروكر زایتونك/ Neue Osnabruecker Zeitung» نیز در گزارشی از افزایش تعداد پناهجویانی كه از مرزهای آلمان بازگردانده می شوند، خبر داد و نوشت: پلیس در 11 ماه نخست سال كنونی میلادی، 19 هزار و 720 نفر را بازگردانده است كه در مقایسه با رقم هشت هزار و 913 نفری سال 2015 افزایش نشان می دهد. بیشتر این افراد پناهجویانی از كشورهای افغانستان، سوریه، عراق و نیجریه هستند كه در سایر كشورهای اتحادیه اروپا ثبت نام نشده اند.
آلمان در ماه های گذشته به دلیل نگرانی های امنیتی و نحوه ادغام مهاجران در جامعه این كشور مواضع سختگیرانه تری را علیه مهاجرت اتخاذ كرده است. این كشور از ابتدای سال 2015 میلادی میزبان بیش از یك میلیون و صد هزار نفر از مهاجران و پناهجویان از خاورمیانه، آفریقا و سایر كشورهای جهان بوده است.
افزایش حملات و هشدارهای امنیتی به بهانه حضور پناهجویان و مهاجران در سال جاری حمایت ها از حزب مهاجرستیز آلترناتیو برای آلمان را افزایش داده است كه این امر می تواند روند انتخاب دوباره «آنگلا مركل» صدر اعظم این كشور را برای یك تصدی این كرسی در یك دوره دیگر دشوار كند.
مركل كه محبوبیتش در آستانه انتخابات فدرال سپتامبر آینده كاهش یافته است، بر اهمیت تمركز منابع و حفظ حمایت عمومی از پناهجویانی كه از جنگ در كشورشان فرار كرده اند و بازگرداندن مهاجران خارجی كه دركشورشان با آزار و اذیت مواجه نیستد، تاكید كرده است.
به گزارش ایرنا، آلمان در نیمه دوم سال 2017 انتخابات پارلمانی برگزار می كند و مركل اعلام كرده برای چهارمین بار نامزد تصدی مقام صدر اعظمی خواهد شد. مركل كه روز 22 نوامبر 2005 به عنوان اولین صدر اعظم زن در آلمان كار خود را آغاز كرد، روز 22 نوامبر امسال (سه شنبه دوم آذر) وارد دوازدهمین سال صدارت عظمی خود شد.
در پی حمله دوشنبه هفته گذشته در یك بازار كریسمس در شهر برلین، كه 12 كشته بر جا گذاشت، حزب اتحاد دموكرات مسیحی به ریاست آنگلا مركل از سوی حزب خواهرخوانده خود (سوسیال مسیحی) برای تقویت تدابیر امنیتی زیر فشار قرار گرفت.
حزب اتحاد سوسیال مسیحی ایالت بایرن كه به همراه اتحاد دموكرات مسیحی مركل (CDU) و حزب سوسیال دموكرات (SPD) بخشی از ائتلاف بزرگ حاكم در آلمان را تشكیل می دهد، با انتشار پیش نویس قطعنامه برای كنفرانس ماه ژانویه خواستار افزایش اخراج افرادی شد كه تهدید امنیتی قلمداد می شوند.
اروپام**9158**مترجم: بهجت عباسی ** انتشار دهنده: زهرا هژبری

سرخط اخبار جهان