۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲
کد خبر: 82338288
T T
۰ نفر

افزايش 70 درصدي بودجه ريلي كشور در سال 96

۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲
کد خبر: 82338288
افزايش 70 درصدي بودجه ريلي كشور در سال 96

همدان- ايرنا- معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: سال آينده بودجه حمل و نقل ريلي كشور با افزايش 70 درصدي به سه هزار و 500 ميليارد تومان مي رسد.

به گزارش ايرنا محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در جريان بازديد از روند احداث خطوط ريلي غرب كشور در ايستگاه راه آهن ملاير اظهار كرد: دولت در سال جاري و بودجه 96، براي شبكه ريلي كشور اهميت ويژه اي در نظر گرفته و توسعه زيرساخت هاي ريلي كشور از اولويت هاي دولت است.
وي افزود: از 10 هزار ميليارد تومان بودجه سال 96 كه خاص چهار اولويت حمل و نقل ريلي، موضوع محيط زيست، آب و فاضلاب و طرح هاي اولويت دار است، دو هزار ميليارد تومان آن به توسعه زيرساخت هاي ريلي كشور اختصاص يافته است.
وي ادامه داد: از اولويت هاي ما در برنامه ششم و در سال 96 گسترش حمل و نقل ريلي كشور است تا با اختصاص اعتبارات مورد نياز و سرمايه گذاري در اين زمينه بتوانيم زيربناها را آماده كنيم.
نوبخت درباره راه آهن تهران به همدان و ملاير به كرمانشاه گفت: اين دو طرح بزرگ در سفر رئيس جمهوري مورد توجه بود و جزو طرح هاي اقتصاد مقاومتي است كه بايد بتوانيم مراكز پنج استان كشور را به شبكه سراسري كه به شبكه بين المللي وصل مي شود را مرتبط كنيم.
وي بيان كرد: براي مسير تهران، همدان و سنندج 143 ميليارد تومان و براي مسير ملاير به كرمانشاه هم 149 ميليارد تومان اعتبار در مصوبه رييس جمهوري توافق شد كه 250 ميليارد تومان براي هر كدام از طرح ها در نظر گرفته شد تا با توجه به هماهنگي هاي صورت گرفته فراتر از آنچه در پيش بيني ها داريم، اين دو طرح به مرحله بهره برداري برسند.
معاون رئيس جمهوري افزود: كار زيرسازي و ريل گذاري راه آهن ملاير، فيروزان به كرمانشاه طبق برنامه زمانبندي خوب پيش مي رود و پيش بيني مي شود بخش بزرگي از طرح تا آخر امسال و بخش باقيمانده نيز فروردين يا ارديبهشت ماه سال آينده و در دولت تدبير و اميد قابل بهره برداري است.
دكتر نوبخت با بيان اينكه مسير ملاير تا فيرزوان يك بخش از كار انجام شده است، اضافه كرد: براي راه آهن تهران، همدان و سنندج 172 درصد و راه آهن ملاير، فيروزان به كرمانشاه 175 درصد تخصيص مالي داشتيم و اميدواريم هيچ عذري نباشد و كار با سرعت پيش برود.
وي اظهار كرد: استان همدان و كرمانشاه جزو پنج استان كشور هستند كه به شبكه سراسري وصل مي شوند و متعاقب آن سنندج نيز جزو اين طرح است و بخشي هم براي اروميه و رشت و بخشي هم براي بيرجند كارهايش در انجام است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور بيان كرد: همه تلاش ما بر اين است كه بتوانيم زيرساخت ها را به نحو شايسته اي آماده كنيم تا با نشاندن لبخند رضايت بر لبان مردم، خستگي از دولت دور شود.
به گزارش ايرنا نوبخت با تاكيد بر اينكه رفاه مردم براي ما در اولويت است، افزود: در اين راستا همزمان براي دو هزار واگن برنامه ريزي كرديم كه رفاه براي مسافران فراهم خواهد شد و اميدواريم با برقي كردن واگن ها بر كارايي آنها بيفزاييم.
وي ادامه داد: در استان همدان از حدود 800 ميليارد تومان مصوبه سفر بالغ بر 600 ميليارد تومان پرداخت شد و بين 70 تا 75 درصد پرداخت ها صورت گرفته است.
دكتر محمدباقر نوبخت معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور روز پنجشنبه از دو طرح بزرگ ريلي كشور در مسير تهران، همدان و ملاير به كرمانشاه در غرب كشور بازديد كرد.
راه آهن غرب كشور داراي 560 كيلومتر است كه 90 كيلومتر آن از سمنگان اراك تا ملاير در سال 90 به بهره برداري رسيده است.
شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار- معصومه موسوي***انتشار دهنده:اكبر بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها