۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۸:۴۲
کد خبر: 82337623
T T
۰ نفر

محسن رضایی: هدف مذاكره دفع شر دشمن بود

۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۸:۴۲
کد خبر: 82337623
محسن رضایی: هدف مذاكره دفع شر دشمن بود

بیرجند- ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه شرایط امروز كشور، منطقه و جهان به شدت نیازمند حضور قشرهای مختلف مردم و خصوصا بسجیان و پاسداران در همه ی صحنه هاست، گفت: هدف از مذاكره ایران با گروه 1+ 5 ، در ارتباط با فعالیت صلح آمیز هسته ای دفع شر دشمن بود.

محسن رضایی چهارشنبه شب در حسینیه جماران بیرجند در جمع تعدادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، پاسداران شاغل و خانواده های آنان افزود: باید برای توسعه و پیشرفت به منابع، امكانات، قابلیت های داخلی و خصوصا جوانان اعتماد كنیم .
وی با تاكید بر اینكه امروز، روز لیبك به امام (ره) و رهبری است، اضافه كرد: از آسمان آمریكا بارشی صورت نخواهد گرفت، باید در انتظار بارش از آسمان سرزمین پنهاور ایران و جوانان بود.
وی اظهار كرد: با وجودی كه دولتمردان ایران زحمت و تلاش هم می كنند، شاهد بیكاری در جامعه هستیم این مساله نشان می دهد بیش از هر زمان دیگری باید قشرهای مختلف مردم و جوانان وارد صحنه های مختلف شوند.
وی یادآور شد: مردم باید كار كنند، تا تولید افزایش پیدا كند، جوانان شغل داشته باشند و بیكار نباشند، آنوقت شاهد خواهیم بود بیكاری و تورم نخواهیم داشت، وظیفه دولت و مجلس این است زمینه حضور مردم را در صحنه بیشتر فراهم كنیم تا آنها وارد صحنه شوند.
** شرایط امروز شبیه جنگ احزاب است
وی در ادامه شرایط امروز كشور را به جنگ احزاب تشبیه كرد و گفت: دشمنان نظام و انقلاب در تمام جبهه ها خط تهاجی و خاكریز تشكیل داده اند، آنها در فضای مجازی، اقتصادی و حتی میدان های مین آماده حمله هستند، بسیجیان ، پاسداران، رزمندگان عصر دفاع مقدس و پیشكسوتان نباید بی تفاوت باشند.
وی در ادامه به خاطره ای از عملیات طریق القدس اشاره كرد و افزود: در این عملیات تعدادی از برادران پاسدار و بسیجی در عملیات یادشده و نیز تنگ چذابه شهید شدند و بخشی از میهن اسلامی از وجود دشمن پاك شد و برای نخستین بار پس از حمله عراق به ایران در شهریور 1359و اشغال هزار و 300كیلومتر طول مرز توسط دشمن بعثی ، به مرز بین المللی رسیدیم.
وی بیان كرد: تعداد شهدای این عملیات نسبت به عملیات هایی كه در گذشته انجام شده بود، نزدیك به 2.5برابر رسید.
وی توضیح داد: احساس كردیم، برخی از برادران به دلیل افزایش تعداد شهدا دچار تردید شدند، و برخی هم اظهار داشتند قصد ادامه تحصیل دارند كه به اتفاق تعدادی از فرماندهان خدمت حضرت امام(ره) رسیدیم، اهداف عملیات طریق القدس و شرایط قبل و پس از آن را توضیح دادیم.
سردار سرلشكر پاسدار محسن رضایی ادامه داد: پس از گزارش، حضرت امام(ره) با تامل به چهره های فرماندهان حاضر، فرمودند ، بروید خدا را شكر كنید، كه شما را برای دفاع از اسلام انتخاب كرد و این توفیق نصیب هركس نمی شود.
وی تاكید كرد كه در این دیدار حضرت امام(ره) آن جمله معروف تاریخی را « ای كاش من هم یك پاسدار بودم»، فرمودند.
وی تصریح كرد : با وجود تردیدی كه در برخی ها بعد از عملیات یادشده ایجاد شده بود، و اعلام این جمله اعلام، رهبر كبیر انقلاب اسلامی دنیا را به شگفتی واداشت.
وی خطاب به افراد حاضر بیان كرد: آیا با توجه به شرایط كنونی كه با آن رو به رو هستیم مردم ، بسجیان، پاسداران و ... می توانند در جنگ احزاب بی تفاوت و نظاره گر باشند ، در حالیكه همه در این میدان نبرد مسئولیت و تكلیف داریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به هدف از بازگشت خود در عرصه نظامی سه سال قبل اظهار كرد: آن زمان گروهك تروریستی داعش تازه به دمشق رسید، و با تمام قدرت در كنار رهبری نظام هستیم و اقتدار را به رخ دشمن كشیدیم.
وی تاكید كرد كه همه نیروهای انقلابی باید در صحنه باشند، راه مهمی در پیش ما قرار دارد، بخشی از آن طی شد و بخشی هم مانده تا به اهداف متعالی انقلاب برسیم.
رضایی یادآور شد: دشمن در برابر ما خط تهاجمی ایجاد كرد، و نمی خواهد و تلاش هم دارد، ایران به كشور اقتصادی، علمی، و ... پیشرفته تبدیل نشود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان كرد: دشمن مذاكره كرد، تعهد هم داد، اما به بخشی از تعهد خود عمل نكرد كه در نتیجه مقاومت و ایستادگی مردم ایران به زعامت رهبر انقلاب، دچار اختلاف شدند، تعدادی از آنها به فكر تمدید تحریم و ... هستند.
رضایی بیان كرد : دشمن دچار تشتت است، اگر در شرایط كنونی عقب نشینی كنیم، وحدت پیدا می كنند و با توجه به خاكریزهای ایجاد شده تبلیغات علیه ایران راه اندازی می كنند.
وی همچنین گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، عربستان باید خوشحال باشد، صدای قرآن پس از حكومت قاجار و رژیم گذشته شنیده می شود در حالیكه آنها به عنوان عامل فتنه در كنار آمریكا و اسراییل قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: ایران اسلامی و خط مقاومت در تمام جبهه ها در برابر آنها ایستاده اند آنها در سوریه بخشی از دمشق را گرفتند و در بغداد هم همین طور و حالا می بینیم به چه روزی افتاده اند و تجاربی كه ایران در دفاع مقدس كسب كرد، در اختیار عراق و سوریه قرار داد.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار كرد: اقتصاد مقاومتی باید به فرموده رهبری به جهاد بزرگ، نهضت و انقلاب تبدیل شود و فكر نكنید كه بازنشسته شده اید، وارد جهاد اقتصادی شوید.
به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز تنها با مشاركت مردم در اقتصاد می توان آمریكا را ناامید و شكست داد ، كشاورزی، صنعت، دامداری، بازرگانی و ... را احیا و درست مدیریت كرد.
وی در ادامه به فعالیت تعدادی از موسسه های خیریه كه تعداد آن را حدود 40 موسسه عنوان كرد، گفت: آنها قصد انجام كار خیر دارند و دیروز( چهارشنبه) با انتخاب 25روستا در شهرستان فردوس تلاش دارند، به ایجاد شغل، رونق اقتصادی و ساخت مسجد و ... در منطقه كمك كنند.
وی عنوان كرد كه در این ارتباط فردوس به عنوان نخستین محل آزمایشی(پایلوت) طرح جهاد توان افزایی مناطق محروم خراسان جنوبی انتخاب شد و قرارگاه استانی آن هم در بیرجند راه اندازی شده است.
وی خواهان مشاركت بخش خصوصی ، مردم و دولت در این مساله شد و گفت: با وجود 18سال خشكسالی در خراسان جنوبی امكانات علمی و دانشگاهی و پزشكی بسیار خوبی در استان وجود دارد.
وی بیان كرد: با توجه به وجود پزشكان حاذق در استان و 465كیلومتر مرز با افغانستان و نزدیكی ولایت های فراه و هرات به خراسان جنوبی می توان تروریسم سلامت در منطقه ایجاد كرد و در درمان مردم افغانستان مشاركت كرد .
وی ادامه داد: با توجه به قابلیت ها و امكاناتی معدنی، تجاری، علمی، بازرگانی و نیروی انسانی كه در خراسان جنوبی به عنوان یك استان امن وجود دارد، می توان میزان صادارت را به بیش از چهار میلیارد دلار در سال افزایش داد.
به گفته محسن رضایی ، سال 95 زمان لبیك عملی، اقدام و عمل است و در این ارتباط سپاه و بسیج 9دهستان را در استان انتخاب كردند و نسبت به عمران و آبادانی آن مسئولیت دارند كه با توسعه این كار می توان آمریكا را شكست داد.
وی در همین حال تاكید كرد كه امروز بعد از واقعه عاشورا با بدترین دشمنان اسلام، با آمریكا و اسراییل زشت خود مواجه ایم و نباید فرصت تاریخی را از دست داد.
وی با بیان اینكه امروز ، روز نشان دادن اقتدار ملت ایران در برابر آمریكا، اسراییل و وهابیت جنایتكار است، یادآور شد: امروز رهبر معظم انقلاب همان راه حضرت امام (ره) را ادامه می دهند در حالیكه بعد از نفر اول ، شخص دوم راه انقلاب را تغییر می دهد ولی در ایران همان راه امام امت توسط رهبری ادامه دارد.
همچنین سرهنگ پاسدار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گزارشی از فعالیت های این نهاد ارائه كرد.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشكورجیری
۰ نفر