۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82336214
T T
۰ نفر

پیش بینی كاهش شدید دما در مازندران

۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵
کد خبر: 82336214
پیش بینی كاهش شدید دما در مازندران

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه ای نسبت به كاهش دما تا محدوده صفر درجه و همچنین طوفانی شدن دریای خزر از پنجشنبه شب هفته جاری هشدار داد.

براساس این اخطاریه، با توجه به نفوذ سامانه سرد بارشی به استان از صبح فردا (پنجشنبه) بارش باران همراه با وزش باد شدید موقتی شروع می شود و تا صبح جمعه ادامه دارد.
بارش در ارتفاعات و دامنه ها در این مدت به صورت برف خواهد بود و از پنجشنبه شب تا صبح جمعه در مناطق دشت و جلگه بارش مخلوط باران و برف دور از انتظار نیست و دمای هوا در این مناطق به محدوده صفر درجه می رسد.
هواشناسی مازندران اعلام كرد كه به علت لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای به دلیل بارش برف و مه آلود بودن راه های كوهستانی، هنگام عبور از این مسیرها به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ ضروری است.
مازندران 10 هزار و 700 كیلومتر راه اصلی و فرعی دارد كه 350 كیلومتر آن كوهستانی است.
هواشناسی استان نسبت به طوفانی شدن دریای خزر و افزایش خطر برای صیادان نیز هشدار داد.
مازندران 338 كیلومتر ساحل در دریای خزر دارد و 44 فروند قایق كیلكا و حدود چهار و هزار و 200ماهیگیر در حال حاضر مشغول صید هستند.
هواشناسی مازندران از كشاورزان در بخش های باغبانی ، زراعی و دامی خواست تا با توجه به شرایط جوی تمهیدات لازم را اتخاذ كنند.
در حال حاضر باغداران مركبات مشغول برداشت پرتقال هستند.
مازندران با 110هزار هكتار و تولید 2 میلیون و 500 هزار تن رتبه نخست تولید مركبات كشور را دارد.
اكنون هوای مازندران صاف تا قسمتی ابری است و دمای هوای ساری در گرم ترین ساعت امروز به 14درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.
خبرنگار : سید رضا هاشمی كروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
۰ نفر