۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۹
کد خبر: 82319898
T T
۰ نفر
پيام تسليت معاون رييس جمهوري بمناسبت رحلت آيت الله العظمي موسوي اردبيلي

تهران - ايرنا - معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پيامي، رحلت آيت الله العظمي عبدالكريم موسوي اردبيلي را تسليت گفت.

به گزارش ايرنا، در متن پيام تسليت زهرا احمدي پور كه عصر چهارشنبه منتشر شده، آمده است: حضرت آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي، مرجع عاليقدر جهان تشيع كه در شوراي انقلاب، مجلس خبرگان قانون اساسي و دستگاه قضا، منشاء خدمات فقهي، علمي و قضايي تاثيرگذاري بود، دعوت حق را لبيك گفت.
«اين مرجع تقليد بزرگوار، با سابقه چهار دهه همراهي امام راحل، هم در حوزهٔ علميه قم شاگردان فاضل فراوان تربيت كرد و هم با بنيانگذاري دانشگاه مفيد و دانشگاه آزاد اسلامي، توانست در گسترش علوم و معارف پس از انقلاب، نقشي كليدي و ماندگار ايفا كند.
در اين پيام تصريح شده است: اينجانب، ضايعه درگذشت آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي را به همه شاگردان، مقلدان، دوستداران و به ويژه خانواده معظم ايشان تسليت عرض كرده و براي آن‌ها صبر و اجر و براي روح پاك اين فقيه و سياستمدار عادل، آزاده و اخلاق‌مدار،غفران و رحمت از درگاه خداوند متعال مسئلت مي‌كنم.

آيت الله موسوي اردبيلي كه از روز دوشنبه هفته جاري به علت عارضه قلبي و گوارشي در بيمارستان لاله تهران بستري شده بود، امروز(چهارشنبه) پس از سكته مجدد قلبي و وخامت حال، جان به جان آفرين تسليم كرد.
آيت الله سيدعبدالكريم موسوي اردبيلي از مراجع تقليد، متولد سال 1304 در اردبيل است كه پس از شهادت آيت الله بهشتي از سال 1360 تا 1368 به رياست ديوان عالي كشور به عنوان عالي ترين مقام قضايي كشور رسيد.
فراهنگ ** 3079 ** 1071 ** خبرنگار: علي اسدي ** انتشار دهنده: اميد غياثوند

سرخط اخبار فرهنگ