۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82313194
T T
۰ نفر
مقام شركت قطعه ساز اسپانیا: صنعت خودرو ایران درچند سال آینده رشد می كند

تهران- ایرنا- مدیر صادرات شركت رایم* اسپانیا می گوید، این شركت قصد ورود به بازار خودرو ایران دارد، زیرا در سال های پیش رو صنعت اتومبیل سازی در ایران رشد می كند و ما نیز می خواهیم بخشی از این بازار مطمئن باشیم.

«حكیم الجبلی»** روز جمعه درحاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ، این پرسش را مطرح كرد كه چرا نباید از این تجارت سهمی داشت و در بازار ایران فعال تر بود؟
وی ادامه داد: ما با بازار ایران آشنا هستیم و پیش از اعمال تحریم های بین المللی با تهران همكاری تجاری داشتیم، اما متاسفانه مجبور به قطع همه این همكاری های تجاری شدیم.
الجبلی تصریح كرد: اینك ما با چند شركت ایرانی ارتباط برقرار كرده ایم و تلاش می كنیم در آینده نزدیك روابط تجاری خود را از سر بگیریم، هر چند هنوز قراردادی منعقد نشده است.
این مقام تجاری اسپانیا، مهمترین رقبای خود را سایر شركت های اروپایی دانست و گفت: قطعه سازان آلمانی، فرانسوی و غیره به لحاظ كیفیت محصول در سطح بالایی قرار دارند و رقابت در بازاری كه همه آنها قصد ورود دارند، سخت است.
وی اظهار كرد: با این حال شركت «رایم» حتی به خود این كشورها نیز قطعه صادر می كند و كشورهایی مانند پرتغال و فرانسه جزو بازار فروش این شركت هستند.
مدیر صادرات شركت رایم افزود: علاوه بر اروپا این شركت محصولات خود را به كشورهای شمال آفریقا، جنوب آمریكا و بسیاری از كشورهای آسیایی مانند مالزی و اندونزی صادر می كند.
الجبلی تاكید كرد: برقراری ارتباط با شركت های محلی و صادرات محصول، نخستین گام این شركت برای ورود به بازار ایران است اما اگر كسب و كار پیشرفت كند و اعتمادها شكل بگیرد ما علاقه مند به انتقال فناوری به شركت های محلی و تكمیل فرآیند تولید در داخل ایران هستیم و آن را پیشرفتی به نفع دو طرف می دانیم.
وی درباره تاثیر سیاست های آینده «دونالد ترامپ» رییس جمهوری منتخب آمریكا بر روابط تجاری دیگر كشورها با ایران گفت: در این مورد واقعا نظر روشنی نمی توان داد، اما ما بسیار امیدواریم تاثیر منفی چندانی نگذارد و می بینید كه نهایت تلاش خود را به كار بسته ایم تا روابط تجاری گذشته خود را با ایران احیا كنیم.
به گزارش ایرنا، یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو صبح روز سه شنبه (25 آبان) با حضور 470 شركت داخلی و 540 شركت خارجی از 23 كشور آرژانتین، آلمان، اتریش، استرالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، انگلیس، ایتالیا، بلژیك، بلغارستان، بنگلادش، تایوان، تركیه، تونس، ژاپن، دانمارك، سوئد، فرانسه، چین، هلند، هند، مالت و كره جنوبی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به كار كرد.
در این نمایشگاه انواع قطعات یدكی خودروهای سواری و سنگین، خدمات پس از فروش، ماشین آلات تولید قطعات، مجموعه تزیینی خودرو، خدمات كارگاهی و لوازم كارگاهی خودرو، خدمات فنی مهندسی خودرو، تعمیر و نگهداری، محصولات پاك كننده خودرو و سایر بخش های وابسته به این صنعت، در فضای نمایشگاهی به وسعت 49 هزار مترمربع در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
به دنبال همكاری های بین المللی در بخش صنعت خودرو و امضای توافق نامه ها و قراردادهایی با شركت های خودروساز بزرگ ایران با شركت هایی همچون پژو، رنو و سیتروئن، مقرر شده است تامین كنندگان (قطعه سازان) خودروسازان ایرانی و طرف های خارجی نیز همكاری های خود را گسترش دهند.
«محسن صالحی نیا» معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 60 شركت قطعه ساز ایرانی برای تامین و ساخت قطعات مورد نیاز خودروهای شركت ایكاپ (شركت مشترك ایران خودرو و پژو) در حال مذاكره هستند و ١٠ قرارداد در این زمینه نهایی شده است.
رضا رضایی رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو نیز به تازگی در یك نشست خبری گفت: اكنون برخی قطعه سازان داخلی قادرند تا 60 درصد قطعات مورد نیاز را برای محصولات مشترك خودروسازان داخلی و خارجی تامین كنند.
وی در مورد آمار تولید خودرو در كشور نیز گفت: تا پانزدهم آبان ماه امسال، 696 هزار و 599 دستگاه سواری، 48 هزار و 657 دستگاه وانت، 481 دستگاه مینی بوس، 549 دستگاه اتوبوس و هفت هزار و 141 دستگاه كامیون تولید شده است.
به گفته وی ، تولید انواع خودرو از ابتدای امسال تا پانزدهم آبان ماه، نسبت به مدت مشابه پارسال ‌30.9 درصد و تولید سواری 31 درصد رشد داشته است.
براساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو كشور در سال 1404 باید به سه میلیون دستگاه در سال افزایش یابد و یك سوم آن صادر شود.
*Ryme
**Hakim El Jebli
اقتصام**1063**1561**مصاحبه كننده: رفعت كرمی مهر**انتشاردهنده:مژگان توانا
۰ نفر