۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۱
کد خبر: 82312462
T T
۰ نفر
نمایش جدیدترین دستاوردهای دیجیتالی در كنفرانس جهانی اینترنت در چین

پكن - ایرنا - شماری از شركت های بزرگ فناوری كشورهای جهان امروز (پنجشنبه) تازه ترین و پیشرفته ترین دستاوردهای خود را در عرصه های مختلف فنی و علمی مرتبط با شبكه، فضای مجازی و خودروهای هوشمند در همایش جهانی اینترنت در چین به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، این كنفرانس بین المللی سه روزه در شهر «ووجن» در استان «جه جیانگ» در شرق چین در حال برگزاری است و در تحولی مهم ۱۵ دستاورد نوین عرصه اینترنت و فناوری اطلاع رسانی به اطلاع همگان رسیده است.
از جمله این دستاوردها و فنون جدید كه سرنوشت پیشرفت دنیا را در آینده رقم خواهد زد در عرصه های خودروهای هوشمند، ‌فناوری مصنوعی سازی، كامپیوتر، نیمه هادی ها و ساخت مدار و فضای مجازی به نمایش گذاشته شد.
در جریان این همایش ۵۰۰ ساخته و فناوری جدید شركت های بزرگ چینی و خارجی دست اندركار علوم و فنون اطلاع رسانی و اینترنت رونمایی شد كه از این میان ۱۵ مورد مورد توجه شركت كنندگان واقع شد.
ارزیابی این دستاوردها را كه جوایزی نیز به آنها تعلق گرفت كمیته متشكل از ۳۳ نفر از مسئولان و كارشناسان چینی و خارجی از جمله «وان گانگ» وزیر علوم و فنون و مسئولان‌ آكادمی علوم چین بر عهده داشتند.
روزنامه «مردم» در چین نوشته است كه علوم و فنون اطلاع رسانی و فناوری های بسیار جدیدی كه در این كنفرانس رونمایی شده است، پیشرفت های بزرگی برای این صنعت و كل دنیا به ارمغان خواهد آورد.
سامانه ای به نام سیستم حمایت راننده در این كنفرانس مورد توجه قرار گرفت كه بر اساس آن تحولی بزرگ در نظام حمل و نقل جهان ایجاد خواهد شد و در خودروهای آتی كه هوشمند ساخته می شوند بكار گرفته می شود.
از این فناوری به عنوان آتوپایلوت (‌خلبان خودرو ) نیز یاد می شود كه می تواند ارتباطی قوی بین عابران، خودرو و جاده ها پس از نصب روی خودروها برقرار كند.
نزدیك به ۹۴ درصد از سوانح جاده ای در سراسر دنیا مربوط به اشتباهات انسانی است كه سامانه «آتوپایلت» یا حمایت راننده وظیفه اش كاستن از این سوانح با كمك كردن به رانندگان خودروهاست.
كنفرانس جهانی اینترنت كه اجلاس «سران ووجن» نیز خوانده می شود تا فردا جمعه به كار خود ادامه خواهد داد.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی

سرخط اخبار جهان