۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82306324
T T
۰ نفر

راه اندازی سامانه پایش بیماری ها در مرز مهران

۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82306324
راه اندازی سامانه پایش بیماری ها در مرز مهران

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی و درمان قرارگاه پدافند زیستی از راه اندازی سامانه پایش بیماری ها برای نخستین بار در كشور، در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: با آغاز فعالیت این سامانه شناسایی نوع بیماری و عملیات رسیدگی به وضعیت بیماران نسبت به گذشته تسریع می شود.

به گزارش ایرنا، محمد كریمی نیا روز یكشنبه در همایش بزرگ سلامت در سفر اربعین حسینی در استان ایلام اظهار كرد: مسئولان فوریت های پزشكی با نصب این سامانه بر روی گوشی های همراه خود علائم بیماری فرد مراجعه كننده را وارد سامانه می كنند تا در سریعترین زمان ممكن نوع بیماری و راههای درمان به آنها داده می شود.
وی با بیان اینكه این سامانه با همكاری پدافند غیرعامل كشور و دانشگاه تربیت مدرس طراحی شده، افزود: هدف از راه اندازی این سامانه برنامه ریزی برای تشخیص به موقع بیماری و اعزام تیم های واكنش سریع بر بالین بیمار است.
به گفته وی، این سامانه از امروز برای نخستین بار ابتدا در مرز مهران و سپس در مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان شروع به كار می كند.
كریمی نیا با بیان اینكه فوریت های پزشكی در طول سال 2 میلیون و 500 هزار ماموریت درمانی و بهداشتی در كشور انجام می دهد، گفت: برای رسیدگی مطلوب تر و سریع تر به مصدومان و بیماران باید در كنار تجربه به دانش نوین و فناورهای روز دنیا نیز مجهز باشیم و اطلاع یابی از نوع بیماری الزام آور است.

** آمریكا درصدد تكثیر عناصر بیماری زا و تهدیدهای زیست محیطی در كشورهاست
مدیركل پدافند غیرعامل استان ایلام در این همایش گفت: كشور آمریكا در سایه جنگ نرم بیش از 70 میلیارد دلار را برای عناصر بیماری زا و انتشار این بیماری ها در كشورهای مختلف و تهدیدهای زیست محیطی هزینه می كند تا از این طریق علاوه بر دستیابی به اهداف و سیاست های خود هزینه های گزافی را به كشورها برای مقابله با این بیماری ها تحمیل كند.
پرویز شریفی افزود: در موضوع و آزمون اربعین و حضور سیل عظیم جمعیت در این همایش بزرگ در كشور عراق و جلوگیری از انتشار بیماری ها به داخل كشور توسط زائران، باید خدمات پزشكی و درمانی و سلامت بدرستی مدیریت و ساماندهی و صلابت، اقتدار و پویایی ایران اسلامی به رخ استكبار كشیده شود.
وی گفت: كشورهای استكباری و حامیان منطقه ای آنها از جایگاه مهم ایران و اشاعه انقلاب اسلامی در منطقه ترس و واهمه دارند و به شكل های مختلف سعی در تهدید ایران و برهم زدن امنیت و آرامش به طریق مختلف دارند ولی ایران برای نشان دادن عظمت خود به دشمنان، باید همایش بزرگ اربعین را كه خاری در چشم آنهاست به بهترین شیوه و بدون هیچ مشكل خاصی اداره و مدیریت كنند.

** افزایش 50 درصدی خدمات درمانی به زائران اربعین
رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان ایلام گفت: فلسفه فوریت های پزشكی بویژه در مواقع مهم رسیدگی به بیماران و مصدومان در سریعترین زمان ممكن و انجام اقدام های درمانی و پزشكی به آنها با رعایت احترام و صبر و حوصله است و همایش بزرگ اربعین مانوری واقعی برای ارائه بهترین و سریعترین خدمات درمانی به خیل عظیم زائران از سوی تیمهای فوریت های پزشكی است.
دكتر علی دل پیشه اظهار كرد: استان ایلام با وجود مشكلات زیرساختی اما درسالهای اخیر میزبان زائران و خادمان آنها از سراسر كشور است كه هدف هر 2 گروه ارادتمندی به خاندان نبوت بخصوص اباعبدالله الحسین (ع) است و مدیریت این همایش بزرگ در حوزه های مختلفی چون اسكان، تعذیه، بهداشت، امنیت نیازمند همكاری طرفین است.
دكتر صیدنور علیمرادی رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی استان ایلام طی سخنانی گفت: امسال بر خلاف سال های گذشته حدود 30 تا 50 درصد ظرفیت ناوگان فوریت های پزشكی با همكاری وزارت بهداشت افزایش یافته كه این نیروها در 55 نقطه استان ایلام مستقر شده و تمهیدات لازم برای حفظ سلامت و بهداشت زائران اندیشیده شده است.
این همایش با حضور 500 نفر از نیروهای مركز فوریت های پزشكی 17 استان كشور در سالن شهدای قلاویزان شهر ایلام برگزار شد.
در پایان این همایش، با همكاری و هماهنگی وزارت بهداشت 150 دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه موتور آمبولانس در جاده های استان ایلام و شهر و پایانه مرزی مهران اعزام شدند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: پروانه امانی
7172/9002

سرخط اخبار جامعه