۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۹:۵۷
کد خبر: 82291271
T T
۰ نفر
راه اندازی دفتر نمایندگی بورس محصولات كشاورزی در مراغه

مراغه - ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی مراغه از راه اندازی دفتر نمایندگی بورس محصولات كشاورزی در مراغه خبر داد و گفت: هدف اصلی در راه اندازی این نمایندگی فروش محصول سیب مراغه به دور از مشكلات واسطه گری است.

محمد نریمانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باغداران مراغه می توانند در صورت تمایل محصولات باغی به ویژه سیب مرغوب این شهرستان را در بورس محصولات كشاورزی عرضه كنند.
وی تنظیم بازارمیوه، عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات كشاورزی و ایجاد بازارهای جدید را از اهداف دیگر راه اندازی این دفتر نمایندگی در مراغه اعلام كرد.
وی با بیان اینكه این دفتر نمایندگی بورس به صورت دائمی در مراغه فعالیت می كند، افزود: این نمایندگی از سوی بخش خصوصی راه اندازی شده است.
مراغه با تولید سالانه 230 هزار تن محصول سیب از شهرستان های بزرگ تولید كننده این محصول در كشور محسوب می شود.
از سطح زیركشت محصولات باغی این شهرستان حدود 10 هزار و 500 هكتار زیر كشت ارقام مختلف سیب درختی قرار دارد كه از این میزان حدود هشت هزار هكتار به صورت درختان بارده و بقیه نیز به صورت نهال های چند ساله است.
مراغه در تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی مقام اول را دارا بوده و با تولید 25 درصد از میوه این استان قطب تولید محصولات باغی در این استان به شمار می رود.
خبرنگار: علیرضا فولادی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
3072/518
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد