۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸
کد خبر: 82286659
T T
۰ نفر
انتشار كتاب استاد دانشكده محیط زیست در مراكز معتبرعلمی جهان

كرج- ایرنا- كتاب 'تصفیه پسماند های صنعت نفت و كنترل آلودگی' نوشته دكتر شهریار جعفرنژاد عضو هیات علمی دانشكده محیط زیست كشور مستقر در كرج در یكی معتبرترین مراكز انتشاراتی جهان منتشر شد.

احمد طالبی رئیس دانشكده محیط ریست وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست كشور روز یكشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این كتاب در انتشارات ال سی ویر 'Elsevier' از معتبرترین و معروف ترین انتشارات علمی دنیا، با نام تصفیه پسماند های صنعت نفت و كنترل آلودگی 'Petroleum Waste Treatment and Pollution Control' چاپ و انتشار یافت.
وی اظهار داشت : انتشار این كتاب بیش از سه سال زمان برد زیرا كارشناسان و ویراستاران انتشارات 'ال سی ویر' Elsevier به واسطه اعتبار این موسسه دقت نظر و سخت گیری های فوق العاده ای در نشر كتاب دارند.
طالبی با بیان اینكه به واسطه گسترش فعالیت صنایع و آلودگی هایی كه به صورت طبیعی در پی آن رخ می دهد لازم است در این زمینه كارهای علمی بیشتری انجام شود، افزود: ترجمه فارسی عنوان این كتاب 'تصفیه پسماند های صنعت نفت و كنترل آلودگی' است كه در زمینه صنعت نفت و محیط زیست منتشر شده است .
وی بیان داشت: دفتر مركزی انتشارات 'ال سی ویر' Elsevier كه قدمتی حدود 136سال در انتشار كتب علمی دارد در آمستردام هلند واقع است اما در كشورهای آمریكا، انگلستان و مناطق دیگر جهان نیز دفاتر ویژه ای دارد كه این كتاب در آمریكا مورد بررسی و منتشر شد.
طالبی با بیان اینكه كتاب در هفت فصل و 378 صفحه منتشر شده، افزود: در این كتاب روش های متداول و پیشرفته در تصفیه مواد نفتی مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس دانشكده محیط زیست گفت: مقدمه ای بر صنعت نفت، آلودگی ها و پسماندهای صنعت نفت، اثرات زیست محیطی صنعت نفت، حفاظت محیط زیست و قوانین محیط زیستی در صنعت نفت، پاسخ به ریزش و نشت نفت، كنترل و تصفیه آلودگی های هوا، تصفیه فاضلاب های نفتی و تصفیه خانه فاضلاب در صنعت نفت و مدیریت پسماندهای جامد در صنعت نفت عناوین فصول هفتگانه این كتاب را تشكیل می دهند.
قیمت این كتاب 150 دلار آمریكا بوده و فروش آن در سراسر دنیا آغاز شده است.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
۰ نفر