۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82285280
T T
۰ نفر

كشف دنیا با 100 تایی‌ها

۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82285280
كشف دنیا با 100 تایی‌ها

تهران-ایرنا- مجموعه كتاب 100 تایی‌ها با هدف آموزش اعداد و شمارش و بالا بردن توانایی بصری خردسالان در سه جلد به همت كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره‌كل روابط عمومی و امور بین‌الملل كانون پرورش فكری، 100 تایی‌ها مجموعه كتابی است كه لذت خواندن، دیدن و مشاهده را در خردسالان تقویت می‌كند.
این كتاب‌ها كه با محور تصویر تالیف شده اند حس جستجوگری را در مخاطبان تقویت می‌كنند. ماسایوكی سب نویسنده و تصویرگر این اثر است كه در قالب بازی، سرگرمی در گام نخست اعداد و شمارش را به خردسالان آموزش می‌دهد.
100 تایی‌ها، رژه‌ 100 تایی‌ها و قایم ‌باشك 100 تایی‌ها، كتاب‌هایی مجزا و كامل‌اند كه در هر صفحه از آنها صد شكل واحد دیده می‌شود و در هر صفحه از كتاب اول حیوانی به چشم می‌خورد.
موش‌ها، پرنده‌ها،‌ ماهی‌ها، فیل‌ها هر كدام تفاوت‌هایی دارند و خردسال باید به سوالات مطرح شده در آن صفحه پاسخ دهد. او هر بار به كشف تفاوت و شمارش دست می‌زند و در پایان كتاب به زندگی شهری، ‌انسان‌ها و ماشین‌ها گره می‌خورد.
رژه 100 تایی ‌ها نیز هر بار تعدادی از موجودات را در هر صفحه به نمایش می‌گذارد. خردسال در جستجوی اینكه حضور 100 حیوان قطعی است به شمارش می‌پردازد و همه حیوانات به سمت جایی حركت می‌كنند و چند صد حیوان در صفحه‌ آخر به مهمانی بزرگی می‌رسند و خردسال باید در این مهمانی چیزهایی را پیدا كند.
اما قهرمان‌های كتاب قایم باشك 100 تایی‌ها انسان‌ها هستند در هر صفحه برای 100 انسان موجود اتفاق‌هایی می‌افتد و در یك صفحه آنها سوار كشتی‌اند و در داستانی دیگر بابابرفی. خردسالان تصاویر را برای پیدا كردن مرد غارنشین، حلزون،‌ كسانی كه موهایشان را بسته‌اند، جستجو می‌كند.
ترجمه مجموعه‌ كتاب 100 تایی ها را رضوان خرمیان،‌ فاطمه گوهریان، حمید پیرهادی و شراره وظیفه‌شناس به عهده داشته‌اند.
فراهنگ**1883**1027**دریافت كننده: مریم جلوداران**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی
۰ نفر