۵ آبان ۱۳۹۵، ۱:۴۰
کد خبر: 82281199
T T
۰ نفر
دستگيري اعضاي يك شبكه تروريستي وابسته به داعش در تونس

تهران -ايرنا- وزارت كشور تونس اعلام كرد كه اعضاي يك شبكه ترويستي وابسته به داعش را در منطقه «تاجروين» در استان «الكاف» در شمال غرب اين كشور دستگير كرده است.

به گزارش ايرنا به نقل از شبكه خبري اسكاي نيوز، اين وزارتخانه در پايگاه اينترنتي خود اعلام كرد كه در پي بازداشت يك تروريست از وي يك قبضه سلاح و يكدستگاه رايانه حاوي پيام هاي الكترونيكي كشف شد.
در تحقيقات از اين فرد مشخص شد كه وي با شماري از تروريست ها در ارتباط است كه با زير نظرگرفتن تحركات شان، اين مظنونان دستگير شدند و از آنها چند دستگاه رايانه حاوي عكس و فيلم با محتواي تروريستي به دست آمد.
از آنجا كه اعضاي اين شبكه به داشتن ارتباط و بيعت با داعش اعتراف كرده اند، دادستاني دستور بازداشت و ادامه تحقيقات از آنان را صادر كرد.
تونس پس از حمله انتحاري 24 نوامبر (سوم آذر) به اتوبوس حامل نيروهاي گارد رياست جمهوري اين كشور در پايتخت، وضعيت فوق العاده اعلام كرد.
حضور گروه تروريستي داعش با بهره برداري از خلأ امنيتي و سياسي در كشور نفت خيز ليبي، براي همسايگان آن مانند تونس و الجزاير نيز مشكلات امنيتي ايجاد كرده است.
داعش در سال ميلادي گذشته طي چندين نوبت٬ تونس را هدف حملات خود قرار داد كه طي آن دهها نيروي نظامي تونسي و چندين گردشگر خارجي كشته شدند.
در حمله تروريستي سال گذشته گروه تروريستي داعش به تفرجگاه ساحلي سوسه در26 ژوئن (پنجم تير94) 38 انگليسي كشته شدند.
اين حمله تنها سه ماه پس از تيراندازي مهاجمان در موزه ملي باردو در تاريخ 18 مارس 2015 (27 اسفند 93) در پايتخت تونس رخ داد كه طي آن نيز 21 گردشگر كشته شدند.
گروه تروريستي داعش مسئوليت هر دو حمله را بر عهده گرفت.
شبد**1480** 1095 ** مترجم:غلامرضا رفيع**انتشار دهنده : رضا رضائي مجد

سرخط اخبار جهان