۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳
کد خبر: 82275963
T T
۰ نفر

باغ هميشه بهار دوباره شكوفه زد

۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳
کد خبر: 82275963
باغ هميشه بهار دوباره شكوفه زد

تهران-ايرنا- باغ هميشه بهار به قلم سيروس طاهباز و با تصويرگري پرويز محلاتي از كتاب هاي قديمي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان باز نشر شد.

به‌ گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از اداره‌ كل روابط‌ عمومي و امور بين‌الملل كانون پرورش فكري، كتاب باغ هميشه بهار با بيان تاريخچه‌اي از فرش ايراني و بررسي طرح و نقش آن، به كودكان و نوجوانان كمك مي‌كند تا هرچه‌ دقيق‌تر به دنياي اطراف خود و اين هنر اصيل توجه كنند.
ساختار بافت فرش، رنگ‌رزي الياف، پراكندگي جغرافيايي هنر فرش‌بافي و بررسي فرش‌هاي معروف ايراني از ديگر بخش‌هاي اين كتاب است.
سيروس طاهباز در اين كتاب سعي كرده است تا با زباني ساده گزارشي داستان‌گونه به كودكان و نوجوانان ارايه دهد و تصويرهاي محلاتي نيز به كمك اين كتاب آمده‌ است تا رنگ و طرح بر ذهن مخاطبان نقش بندد.
انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين اثر را كه نخستين بار در سال 1366 منتشر شده بود با ويرايشي جديد در 32 صفحه و در قطع خشتي، با قيمت 31 هزار ريال باز نشر كرده و در دسترس مخاطبان گروه سني «د» (دوره اول متوسطه) قرار داده است.

* جواد محقق دبير هجدهمين جشنواره كتاب كودك و نوجوان شد
عليرضا حاجيان زاده مدير عامل كانون پرورش فكري با صدور حكمي جواد محقق را به عنوان دبير هجدهمين جشنواره كتاب كودك و نوجوان منصوب كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل كانون، مديرعامل در اين حكم به تجربيات، تعهد، سوابق و شناخت محقق از ادبيات و هنر كودك و نوجوان اشاره و ابراز اميدواري كرده است در برگزاري اين جشنواره علاوه بر تشويق نويسندگان و هنرمندان خلاق و متعهد در حوزه ادبيات كودك و نوجوان، به ترويج كتاب‌خواني و تقويت ارتباط پديد آورندگان با مخاطبان نيز توجه داشته باشد.
حاجيان‌زاده در ادامه اظهار اميدواري كرده است اين رويداد ارزشمند با برپايي همايش علمي و برنامه‌ ديدار نويسندگان با مخاطبان، فرصت مغتنمي فراهم سازد تا ضمن ايجاد خاطره‌هايي ماندگار، بويژه براي كودكان و نوجوانان، دست‌اندركاران اين حوزه نيز در برنامه‌ريزي و برپايي جشنواره و نيز تاليف، ترجمه و عرضه‌ آثاري جذاب و متناسب با روحيه و زندگي نسل جديد كودكان و نوجوانان ايران اسلامي ترغيب شوند.
هجدهمين جشنواره كتاب كودك و نوجوان همزمان با همايش ادبيات كودك و نوجوان در آذرماه برگزار مي شود.
فراهنگ**1883**1027**‌دريافت كننده: مريم جلوداران**انتشار دهنده:محمدجواد دهقاني

سرخط اخبار جامعه