۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸
کد خبر: 82274235
T T
۰ نفر
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به دفاتر جمعیت الوفاق حمله كردند

تهران - ایرنا - نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه امروز (پنجشنبه) ، در پی صدور بیانیه جمعیت الوفاق بحرین در خصوص مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به همه دفاتر این جمعیت در بحرین حمله كردند.

شبكه خبری «الؤلؤء» بحرین گزارش داد كه نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به همه مقرهای جمعیت اسلامی الوفاق، بزرگترین گروه شیعی مخالف نظام بحرین حمله و بدون هشدار قبلی اموال و دارایی این جمیعت را مصادره كردند.
این حمله تنها چند ساعت پس از صدور بیانه ای صورت گرفت كه الوفاق در آن بر مخالفت كاملش با عادی سازی روابط نظام بحرین با رژیم صهونیستی تاكید كرده بود.
شیخ حسین الدیهی معاون دبیر كل جمعیت الوفاق شامگاه روز گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام كرد جایی برای صهیونیست ها در بحرین وجود ندارد و ما با هر گونه عادی سازی روابط و مماشات با رژیم صهیونیستی مخالفیم، این تصمیم مردم بحرین برای همیشه است.
الدیهی با تاكید بر اینكه تصمیم نظام بحرین برای میزبانی هیات صهیونیستی غیر مشروع است، گفت: میزبانی نظام از هیات ورزشی رژیم صهیونیستی، خواست و تصمیم مردم بحرین نیست؛ چرا كه مردم این حكومت را انتخاب نكردند و نظام حاكم، نماینده ملت نیست.
بر اساس این گزارش «علی بن خلیفه آل خلیفه» رئیس فدراسیون فوتبال بحرین پیشتر اعلام كرد كه فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی از جمله شركت كنندگان نشست كنگره فیفا است كه قرار است در بحرین در 11 ماه می 2017 (22اردیبهشت 96)برگزار شود.
آل خلیفه توضیح داد: فدراسیون فوتبال بحرین پس از دریافت چراغ سبز از مقام های ذیربط در كشور٬ مقدمات سفر هیات صهیونیستی به منامه را فراهم كرده است.
حكام برخی از كشورهای عربی منطقه به بهانه های مختلف سعی در نزدیك شدن به رژیم صهیونیستی دارند.
الوفاق پیش از اعتراض هایی كه در فوریه 2011 در بحرین آغاز شد، بزرگترین حزب پارلمان این كشور بود كه نمایندگانش پس از سركوب خونین مردم یمن به نشانه اعتراض پارلمان را ترك كردند.
این در حالی است كه «شیخ علی سلمان» رهبر الوفاق در ماه جولای (تیر/مرداد) 2015 به چهار سال حبس به اتهام تحریك افكار عمومی محكوم شد اما دادگاه تجدید نظر در ماه می (اردیبهشت/خرداد) مدت حبس وی را به بیش از دو برابر حكم اولیه یعنی 9 سال افزایش داد. این حكم به بهانه لغو تبرئه وی در اتهام تلاش برای تغییر رژیم آل خلیفه صادر شد.
شیعیان بحرینی كه اكثریت جمعیت این كشور را تشكیل می دهند٬ پس از اعتراض و مطالبه اصلاحات دمكراتیك سیاسی و اجتماعی٬ توسط نیروهای امنیتی تحت هدایت عربستان موسوم به نیروهای سپر جزیره٬ به شدت سركوب شدند.
خاورم**9329**مترجم: ندا بهبودی**انتشار دهنده: خسرو حسینی**
۰ نفر