۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۸:۱۰
کد خبر: 82273638
T T
۰ نفر
وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی در صدر هیات اقتصادی فردا عازم تهران می شود

كوالالامپور – ایرنا – یك هیات بزرگ تجاری و اقتصادی مالزی روز جمعه به سرپرستی 'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی و رئیس كمیسیون مشترك اقتصادی مالزی و ایران برای مذاكره با مقام های كشورمان و توسعه همكاری های دو جانبه عازم تهران می شود.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی قرار است در تهران با مقام های بلندپایه كشورمان از جمله 'محمدرضا نعمت زاده' وزیر صنعت، معدن و تجارت و 'محمود واعظی' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس طرف ایرانی كمیسیون مشترك اقتصادی مالزی و ایران دیدار و راه های توسعه همكاری ها و استفاده از تمام ظرفیت های دو كشور در این مسیر را مورد بررسی قرار دهد.
همزمان با سفر 'مصطفی محمد' كه چند مقام مالزیایی نیز وی را در تهران همراهی می كنند همایشی روز شنبه در اتاق بازرگانی ایران برگزار و ضرورت توسعه روابط بازرگانی و همكاری های اقتصادی میان بخش های خصـوصی ایران و مالزی و بهره برداری از ظرفیت های موجود بررسی می شود.
قهوه، چای و كاكائو، سازه و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت كشتی و سكوهای نفتی و گازی، خدمات مهندسی، سیستم های كنترل تولید برق و كابل برق و شبكه های هوشمند، صنعت نفت و گاز دریایی ، سیستم های جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات و پشتیبانی و نگهداری سیستم ها، انرژی های تجدیدپذیر، محصولات لبنی، صنایع و سیستم های اتوماسیون، نوشابه های گیاهی انرژی زا، نفت و گاز و خرید و فروش اینترنتی از محورهایی است كه در این نشست برای توسعه روابط ایران و مالزی مطرح می شود.
وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی را در این سفر سه روزه مقام های بیش از 15 شركت تجاری این كشور در زمینه های انرژی، فناوری اطلاعات، تجهیزات، مواد اولیه و پالم همراهی می كنند.
مصطفی محمد هفته گذشته در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در كوالالامپور، تاكید كرد ایران جایگاه و ظرفیت بسیار بالایی در بخش های مختلف اقتصادی، بازرگانی و گردشگری دارد و با توافق برجام موقعیت همكاری ها دو جانبه وارد مرحله جدیدی شده است.
وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی، گفت در سفرش به ایران كه با حضور شركت های مهم بخش خصوصی صورت می گیرد، آمادگی لازم برای همكاری های مشترك از جمله سرمایه گذاری مشترك كه از اهداف این سفر است، وجود دارد.
ایران و مالزی امیدوارند چارچوب لازم برای برگزاری اجلاس كمیسیون مشترك دو كشور فراهم و زمان دقیق اجلاس تعیین شود.
توافق اولیه برای برگزاری هشتمین اجلاس كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور برای اوایل سال 2017 میلادی در تهران انجام شده است.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

سرخط اخبار جهان