۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82271448
T T
۰ نفر
توليدكنندگان مواد غذايي در خوزستان از موازي كاري دستگاه هاي اجرايي گله دارند

دزفول - ايرنا - نماينده كارخانه هاي توليد صنايع غذايي شمال خوزستان گفت: موازي كاري اداره استاندارد و معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي در بازرسي و نمونه برداري از محصولات موجب مشكلاتي براي واحدهاي توليدي شده است.

به گزارش ايرنا سيد مهدي آقاميري روز سه شنبه در همايش تجليل از صنايع غذايي برتر شمال خوزستان در سالن ايثار دزفول افزود:با وجود نمونه برداري محصولات توليدي از سوي بازرسان معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي ،‌ اداره استاندارد نيز به صورت جداگانه اقدام به نمونه برداري مي كند.
وي افزود: از آنجا كه اين دستگاه ها عملكرد يكديگر را براي كنترل كيفيت محصولات قبول ندارند لذا به صورت جداگانه بارها اقدام به نمونه برداري مي كنند.
اين توليد كننده با بيان اينكه اين موضوع در نشست هاي مشترك زيادي مطرح شده ولي بي نتيجه بوده است اظهار كرد:موازي كاري ،نمونه برداري و بازرسي مكرر اداره استاندارد و دانشگاه علوم پزشكي علاوه بر اينكه زمان زيادي از توليد كنندگان را به هدر مي دهد هزينه هاي زيادي را نيز به واحدهاي توليدي تحميل مي كند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي آقاميري با اظهار تاسف از اينكه در خصوص كارآفريني و ارزش نهادن به توليد فرهنگ سازي نشده است گفت:هر يك از ادارات تنها منافع خود را در نظر مي گيرد و در صدور پروانه فعاليت نيز مشكلاتي براي توليد كنندگان ايجاد كرده اند.
وي نبود گمرك براي صادرات محصولات،برقرار نشدن مرز هوايي و ترمينال مناسب را از ديگر مشكلات زيربنايي براي حمل و نقل محصولات توليدي شمال خوزستان دانست و گفت:علاوه بر اين توليدكنندگان مشكلات بسياري با اداره امور مالياتي ،صنعت ، معدن و تجارت و اداره تعاون دارند و هيچ تعاملي از سوي اين دستگاه ها با توليدكنندگان صورت نمي گيرد.
آقاميري مشكلات بانكي و فقدان چشم انداز براي توسعه شهرستان دزفول را از ديگر موانع موجود در بخش صنعت در شمال خوزستان برشمرد و گفت:بايد با شناخت پتانسيل ها و ظرفيت هاي موجود براي واحدهاي صنعتي جديد برنامه ريزي كرد.
وي اظهار كرد:برخي واحدهاي صنفي در دزفول مواد غذايي را به صورت فله اي عرضه مي كنند كه از نظر بهداشتي مشكل دارند لذا از دستگاه هاي ذيربط انتظار مي رود از اين اقدام غير بهداشتي واحدهاي صنفي جلوگيري كنند.
آقاميري افزود:‌در سال اقتصاد مقاومتي از دستگاه هاي اجرايي انتظار مي رود به مشكلات واحدهاي توليدي توجه كنند تا شاهد كاهش توليد داخلي نباشيم.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي ** انتشار دهنده:محمدعلي فريدپناه

سرخط اخبار استان‌ها