۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۲۲:۰۹
کد خبر: 82270537
T T
۰ نفر
امام جمعه شهركرد:كنسرت هاي موسيقي با شرايط فعلي آفت فرهنگ انقلابي است

شهركرد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد گفت: كنسرت‌هاي موسيقي با شرايطي كه امروز در كشور برگزار مي‌شود، به طور واقعي آفت دين و فرهنگ انقلابي جامعه است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمد علي نكونام روز دوشنبه در نشست ماهانه ائمه جمعه استان افزود:به كنسرت‌هاي موسيقي به عنوان اينكه يك عده دور هم جمع مي‌شوند و يك آهنگي گوش مي‌كنند و كفي هم زده مي‌شود، نگاه نكنيد بلكه كنسرت‌هايي كه امروز شاهد برگزاري آن هستيم اگر در موسيقي آن هيچ حرام و گناهي وجود نداشته باشد كه متأسفانه موسيقي آن هم در بسياري از مواد حرام است، در حواشي اين كنسرت‌ها و اجتماع دختر و پسر شاهد گناه و معصيت هستيم و اين‌ها بركسي پوشيده نيست.
وي با تاكيد بر اين كه يقين داشته باشيد كه كنسرت‌هاي موسيقي سوغات غرب است، افزود: اگر وضعيت برگزاري كنسرت‌هاي موسيقي به همين شكل ادامه پيدا كند طولي نخواهد كشيد كه كنترل و هدايت آن به طور كامل از دست خارج مي شود، كما اين كه در حال حاضر نيز نمي‌توانند آن را كنترل كنند و بتدريج همان مسامحه‌اي كه نسبت به حجاب صورت گرفت و چادر به عنوان حجاب برتر كنار گذاشته شد و ضايعات فراواني را بر جامعه تحميل كرد با مسئله كنسرت‌ها پيش خواهد آمد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان در جمع بندي اين بخش از سخنان گفت: كنسرت‌هاي موسيقي را كه امروز در كشور با اين شرايط نامناسب برگزار مي‌شود به عنوان يك آفت قلمداد كنيد و نسبت به اين مساله و در مجموع مسائل فرهنگي حساس باشيم و تقوا را ملاك و معيار كارها قرار دهيم.
حجت الاسلام ‌نكونام در ادامه مساله كاهش جمعيت كشور را يكي از دغدغه‌هاي جدي دلسوزان نظام به ويژه رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: پيرشدن جمعيت كشور يك ضايعه و يكي از آفت‌هاي جدي براي انقلاب اسلامي است كه همه بايد نسبت به آن حساس باشند.
امام جمعه شهركرد، با اشاره به رشد جمعيت در طي سال‌هاي اخير خاطرنشان كرد: پس از تذكر جدي رهبر معظم انقلاب به مسئولان براي جلوگيري از كاهش جمعيت و پيرشدن جامعه و اقداماتي كه در اين خصوص صورت گرفت، شاهد رشد جمعيت هستيم كه اين خود بيانگر اين است كه كار و تلاش در اين عرصه بي‌نتيجه نخواهد ماند و جواب مثبت خواهد داد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين ‌نكونام، رعايت تقواي الهي در همه أمور را يك اصل دانست و گفت: مراقب باشيم توصيه به تقوا كه در آغاز هر خطبه نماز جمعه خودمان و مردم را به آن تذكر مي‌دهيم به يك شعار تبديل نشود بلكه بكوشيم خودمان پيش از مردم عامل به تقواي الهي باشيم.
نماينده ولي فقيه در استان با تاكيد بر اين كه همه ما در انجام وظايف به رعايت تقواي الهي نيازمند هستيم خاطرنشان كرد: امروز ائمه جمعه بيش از همه به خدا ترسي و خداباوري و در يك كلام به تقواي الهي به شدت نيازمند هستند كه بايد اين أمور به يك باور در وجود ما نهادينه شود تا در اخلاق و رفتار و تعاملات اجتماعي و مواضع سياسي و موضع گيري‌هاي ما در خطبه‌هاي نماز جمعه تاثير بگذارد.
امام جمعه شهركرد با تاكيد بر اين كه ائمه جمعه تقوا الهي را تنها مرز و ملاك عمل خود بدانند تصريح كرد: متأسفانه يكي از مشكلاتي كه هميشه ائمه جمعه با آن مواجه هستند و در شرايط كنوني هم افزايش يافته انتظارت و توقعات اغلب بي‌جا و بي‌مورد طيف‌ها و اقشار مختلف است كه در مواجه با اين مسائل تنها بايد تقوا را ملاك و معيار قرار داد.
حجت الاسلام و المسلمين نكونام خطاب به ائمه جمعه توصيه كرد: كاري به اين كه چه كساني و چه طيف و گروه سياسي چه انتظارها و چه ادعاهايي از ما دارند، نداشته باشيم بلكه تقواي الهي و عمل به وظايف الهي و ديني و سياسي و وظيفه ولايت‌مداري مدنظر باشد تا خدايي نخواسته گرفتار بازيگري‌هاي فراوان سياسي كه انسان را به انفعال در عمل و تسامح و تساهل در موضع‌گيري‌ها مي‌كشاند، نشويم.
امام جمعه شهركرد، ترجيح دادن ملي‌گرايي به اصالت‌هاي ديني را نيز يكي ديگر از آفت‌هاي جامعه اسلامي دانست و گفت: متأسفانه در گذشته مسائل ملي‌گرايي و ناسيونالستي توسط يكي از دولت‌ها مطرح شد و به شدت به آن دامن زده شد و با كمال تأسف عده‌اي هم از روي غلفت و به دليل عدم بهره‌مندي درست از عرصه‌ها و زمينه‌هاي ديني و اعتقادي به آن گرايش پيدا كردند و ملي‌گرايي را بر اصالت‌هاي ديني ترجيح دادند.
نماينده ولي‌فقيه در استان، تبيين‌گري و راهنمايي صحيح و باظرافت توسط كارشناسان مجرب، متعهد و به طور كامل مطّلع و پخته در مسائل تاريخي و به خصوص تاريخ ايران و نقش‌ آفريني‌هايي كه صورت گرفته، راه اصلاح و ريشه‌كن كردن اين آفت از جامعه اسلامي است كه بايد در حوزه‌هاي علميه نسبت به آن يك كار ريشه‌اي و بنيادي صورت گيرد.
در ابتداي اين نشست دست اندركاران برگزاري اولين جشنواره ايده سبزكوه چهارمحال و بختياري كه با شعار «هدايت، مهارت و حمايت، در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل»
برنامه هاي اين جشنواره را كردند.
اين جشنواره با همكاري مراكز علمي و پژوهشي استان از جمله مركز رشد واحدهاي فناوري دانشگاه شهركرد، بنياد نخبگان، پارك علم و فناوري، جهاد دانشگاهي، دانشگاه پيام نور، دانشگاه علمي كاربردي، سازمان بسيج علمي پژوهشي و فناوري، دانشكده فني و حرفه اي و مراكز رشد دانشگاه هاي علوم پزشكي و آزاد اسلامي برگزار خواهد شد.
دريافت كننده :محمود رئيسي
2097 *1574* شبس * انتشار دهنده: محسن تهوري
۰ نفر