۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۵
کد خبر: 82259389
T T
۰ نفر
سفیر سوریه در روسیه: ائتلاف آمریكایی به داعش كمك كرد

مسكو - ایرنا - ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه اعلام كرد: ائتلاف آمریكایی به گروه تروریستی داعش كمك كرده و نمونه بارز آن نیز بمباران پایگاه نظامی دیرالزور بود كه بر اثر آن شمار زیادی از نیروهای سوری كشته و مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، ریاض حداد گفت: ائتلاف آمریكایی با بمباران مركز ارتش سوریه در شهر دیرالزور خدمت بزرگی به گروه تروریستی داعش كرد.
27 شهریور ماه هواپیماهای ائتلاف آمریكایی به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور و در شرایطی كه در محاصره تروریست های داعشی قرار داشتند حمله كردند كه بر اثر آن 80 نظامی كشته و حدود یكصد نفر دیگر مجروح شدند.
سفیر سوریه روز جمعه در گفت وگو با شبكه تلویزیونی روسیه 24 با اشاره به این اقدام، اظهار كرد: همواره به اهداف ائتلاف آمریكایی شك و تردید وجود دارد. بارها اظهارات مقام های آمریكا در باره نتایج عملیات این ائتلاف را در سوریه شنیده ایم، اما هیچ نتیجه ای و ثمره ای دیده نشده است.
وی همچنین با بیان اینكه 900 تروریست جبهه النصره در حلب محاصره شده اند، اعلام كرد: تروریست ها باید از فرصت تعیین شده از سوی ارتش سوریه برای ترك شهر استفاده كنند، زیرا كشته خواهند شد.
ریاض حداد افزود: حل و فصل وضعیت در شرق حلب شامل خروج تروریست ها از طریق گذرگاههای ویژه است و جز این راه یا مرگ سرنوشتی ندارند، زیرا در محاصره كامل قرار گرفته اند و دیگر نمی توانند مقاومت كنند.
وی در ادامه با یادآوری اینكه ارتش برای ساكنان منطقه نیز گذرگاههای ویژه تدارك دیده كه می توانند به مناطق امن تر بروند، گفت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای تمامی جنگجویان فرمان عفو عمومی صادر كرده است كه در صورت تسلیم داوطلبانه از آن بهره می گیرند.
به گزارش ایرنا، سفیر سوریه همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو به یك سال عملیات نیروی هوافضای روسیه نیز اشاره كرد و گفت كه این اقدام های ضد تروریستی كارآمد و بسیار به موقع بود.
ریاض حداد گفت: بی شك در این زمینه تلاش می كنیم همكاری ها با دوستان روسی ادامه یابد تا با افراط گرایان مبارزه جدی انجام دهیم.
وی در مورد استقرار سامانه پدافند هوایی اس-300 در سوریه نیز اظهار كرد كه این اقدام افزون بر تامین امنیت نیروهای روسیه، به ارتش سوریه نیز برای مبارزه با تروریسم كمك می كند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان