۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۴۴
کد خبر: 82258949
T T
۰ نفر
رئیس سازمان بهزیستی: برای 450 هزار معلول اشتغالزایی شد

تبریز-ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینكه اشتغال معلولان و توانمندسازی آنان از اولویت های این سازمان است، گفت: برای 450 هزار معلول با صرف اعتباری افزون بر 3هزار و 800 میلیارد ریال در سال گذشته اشتغال ایجاد شد.

انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشكلات معلولان شهرستان بستان آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلول در دولت خبر داد و افزود: در صورت تصویب این لایحه در مجلس، به موجب تعهد آور بودن بار مالی آن برای دولت شاهد افزایش میزان دریافتی حقوق افراد معلول خواهیم بود.
وی گفت: به موجب این لایحه سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف شده است كه منابع مالی برای این امر را تامین كند.
محسنی بندپی افزود: بر اساس پیشنهاد دولت در قانون برنامه ششم، خانواده هایی كه دارای یك نفر معلول هستند و اكنون 530 هزار ریال دریافتی دارند، در صورت تصویب مجلس میزان دریافتی شان در سال 96 به یك میلیون و 800 هزار ریال می رسد.
وی با اشاره به خدمات ارزشمند اورژانس و اینكه در 197 شهرستان كشور اورژانس اجتماعی بهزیستی وجود دارد، خاطرنشان كرد: به بركت اورژانس بهزیستی از خودكشی 4 هزار و 320 نفر در كشور جلوگیری شده است.
رئیس بهزیستی كشور، كاركرد اورژانس اجتماعی را بسیار مناسب و در جلوگیری از بروز پدیده های ناگوار اجتماعی موثر دانست و خاطرنشان كرد: مشكل ساختمان اورژانس شهرستان بستان آباد با اعتبارات شهرستانی و استانی حل می شود.
محسنی بندپی با اشاره به سهم 3 درصدی استخدام معلولان اظهار كرد: حساسیتی كه دولت در امور استخدامی این عزیزان دارد با تاسیس سازمان امور استخدامی، شاهد عملیاتی شدن این موضوع خواهیم بود.
وی توانمند سازی معلولان و استفاده از ظرفیت های فكری و مهارت های آنها را در ایجاد اشتغال مهم عنوان كرد و افزود: دولت برای اشتغال هر معلول 150 میلیون ریال وام می دهد.
محسنی بندپی هدف از سفر خود به شهرستان بستان آباد را بررسی مشكلات معلولان و توجه به حل آنها عنوان كرد و گفت: در تلاش هستیم با برگزاری نمایشگاه های فصلی، دوره ای، دائمی و عرضه تولیدات معلولان زمینه ایجاد اشتغال پایدار را برای معلولان فراهم كنیم.
وی از مردم خواست از محصولات تولیدی معلولان خرید كنند تا هم زمینه پشت گرمی برای این عزیزان فراهم شود و هم برای اشتغال این عزیزان پایدار بشود.
خبرنگار: علی كبیر** انتشاردهنده: علی كبیر
/5187239/6132
۰ نفر